رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=4526

تغییر معیار ارزیابی کیفی خودرو ها با هدف جلب رضایت مشتریان

دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت : در کمیته ای که در راستای تغییر معیار ارزیابی کیفی خودروها تشکیل گردید مقرر شد تا خودروها به جای نمره منفی ستاره دار شوند با این اقدام تغییری در ارزیابی کیفی خودروها صورت نگرفته و صرفا با هدف جلب رضایت مشتریان ، معیار عیوب اصلاح شده است.

احمد نعمت بخش افزود : در راستای این تصمیم عیوبی که موجب نارضایتی مصرف کنندگان می گردید با تغییر این معیار ارزیابی پر رنگ تر می شود.

وی با توجه به تغییر شیوه ارزیابی کیفی خودروها گفت : تا پیش از این  برخی از عیوبی که صرفا از دید کارشناس خودرو جزء عیوب محسوب می گردید و افراد عادی آن عیوب را متوجه نمی شدند با عیوبی که موجب نارضایتی مشتریان می گردید تقریبا یک نمره منفی می گرفتنداما با این تغییر ، عیوبی که برای مشتریان اهمیت دارد با افزایش نمره منفی پررنگ تری محاسبه می شود.

وی تصریح کرد : در این بررسی و تغییراتی که صورت گرفته است هدف رضایت مشتری بوده است وقتی مصرف کننده ای از عملکرد خودرویی ناراضی است تبعا باید نمره منفی آن بیشتر باشد و عیوبی که کمتر دیده می شود نمره کمتری دریافت کند.

وی اظهار داشت : این تغییرات در راستای حرکتهایی که در دنیا صورت گرفته بوده چنانچه هم اکنون برخی از شرکتهای خصوصی در دنیا بر همین اساس خودروها را بررسی و ستاره دار می کنند.

دبیر انجمن خودروسازان ایران تصریح کرد : امتیازات در این تغییر روش ارزیابی ، دسته بندی شده است این در حالی است است که  تا پیش از این خودروها بر اساس نمره هایی که دریافت می کردند در رده های خیلی خوب ، خوب ، قابل قبول و حداقل قابل قبول و غیر قابل قبول قرار می گرفتند  و اگر کیفیت آنها از حداقل قابل قبول کمتر بود اجازه شماره گذاری نداشتند.

نعمت بخش افزود : بر اساس تصمیم کمیته ای که با این هدف تشکیل گردید مقرر گردید تا خودروها به جای نمره منفی ستاره دار شوند .

وی تاکید کرد : در این راستا خودرویی که در برخی عیوب موجب نارضایتی مشتریان می شوند نمره منفی بیشتری کسب می کند تا شرکتهای خودروساز در جهت رفع عیوب و ارتقاء کیفیت تلاش بیشتری نموده و گام های جدی تر بردارد.

وی اظهار داشت : در واقع در تغییر ارزیابی سطح کیفی خودروها ، ستاره دار نمودن خودروها جایگزین سطوح خیلی خوب ، خوب ، قابل قبول و حداقل قابل قبول و غیر قابل قبول شده است .

منبع: خبرخودرو

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد