رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=4533

خطر واردات گسترده قطعات تقلبی به کشور

دبیر انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو با توجه به اجرای برجام و لغو تحریم ها گفت : انتظار می رود لغو تحریم ها باعث افزایش سطح کمی و کیفی خدمات پس از فروش در کشور شود .
عباسعلی غیاثی با اشاره به تاثیر تحریم ها بر صنعت خودرو افزود : تحریم ها موجب عقب افتادگی صنعت خودرو از برنامه های پیش بینی شده در افق ۱۴۰۴ گردید این در حالی است که به دنبال تاثیر منفی تحریمها بر صنعت خودرو ، جریان خدمات پس از فروش خودروها نیز تا حدودی از این موضوع متاثر شده است.
وی اظهار داشت : البته شرکت های خدمات پس از فروش به موازات تحریم ها فعالیت های زیادی را در عرصه های مختلف خدمات از تأمین و توزیع قطعه تا فرایندها ، تربیت نیروی انسانی و … داشته است تا بتوانند رضایت حداکثری مشتریان را فراهم نمایند.
وی تصریح کرد : قطعا می توان بهبود نسبی کیفیت خدمات پس از فروش خودروها در دوران تحریم را با رجوع به گزارشات صادره از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران مشاهده نمود .
دبیر انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو در ادامه با توجه به وجود قطعات تقلبی در بازار به تاثیر رفع تحریم ها در ورود و عرضه این نوع قطعات به بازار داخل پرداخت و گفت : هر چند این احتمال می رود که با رفع تحریم ها ، توزیع قطعات تقلبی در بازار کاهش پیدا کند اما همچنان این خطر نیز وجود دارد که برخی از فرصت طلبان با بهره برداری از فضای باز ایجاد شده دست به واردات گسترده اقلام تقلبی و کم کیفیت بزنند.
غیاثی افزود : البته شرکت های خدمات پس از فروش خودرو با همکاری سایر نهادها و سازمانهای مربوطه از جمله سازمان ملی استاندارد ، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، نیروی انتظامی و … به مبارزه با پدیده شوم قطعات تقلبی پرداخته اند چنانچه برخی از شرکت ها با اجرای طرح هایی مانند تعیین اصالت کالا با استفاده از سامانه پیامکی و تبلیغات گسترده به فرهنگ سازی در زمینه استفاده مشتریان محترم از قطعات اصلی اقدام کرده اند .
وی تصریح کرد : معتقدیم که عدم استفاده از قطعات تقلبی که ضریب احتمال خطر و خسارات جانی و مالی عدیده ای را برای مصرف کنندگان آنها در پی دارد ، نیاز به یک عزم ملی دارد .
وی تاکید کرد : البته همچنان بر ضرورت و اهمیت فرهنگ سازی در این حوزه تاکید نموده و تلاش می کنیم تا طرح هایی مانند طرح اصالت کالا با قوت ادامه یابد.

منبع: خبرخودرو

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد