رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=4977

تلاش فولکس‌واگن برای تولید خودروهای دیزلی در ایران

در پی لغو تحریم‌های ایران، وزیر راه و شهرسازی به فکر نوسازی بخش‌های مختلف حمل و نقل افتاده است و هر روز برای هر یک از بخش‌های حمل ونقل در کشور نقشه‌ای دارد. در آخرین دیدار آخوندی با یکی از مهمانان خارجی ایران، مقرر شد ایران با بخش لجستیک فولکس واگن همکار‌ی‌های متعددی آغاز کند.

این روزها وزیر راه و شهرسازی پیگیر سر سخت انعقاد قراردادهای نوسازی و تجهیز بخش حمل و نقل کشور است، این را نه تنها می‌توان از اخبارمشاهده کرد، بلکه می‌توان به وضوح دید که آخوندی از پیش از لغو تحریم‌ها سودای نوسازی بخش حمل و نقل در کشور اعم از هواپیما و حمل ونقل جاده‌ای در سر می‌پراند که این روزها یک پس از دیگری برنامه‌ها را اجرایی می‌کند.

حالا پس از خرید ۱۳۸ هواپیما و انعقاد قرارداد با شرکت‌های حمل ونقل ریلی، به نظر می‌رسد نوبت به حمل و نقل جاده‌ای و راه‌های کشور رسیده است.

صبح امروز نیز عباس آخوندی در دیدار با اعضای هیات مدیره شرکت خودروساز فولکس واگن به ریاست «هربرت دیس» مدیر اجرایی این شرکت، گفته است، از تولید و ساخت خودروهای آلمانی فولکس واگن در خاک کشورمان استقبال می‌کنیم. فولکس واگن می‌تواند با انتقال دانش و پلت‌فرم مخصوص ساخت چند نوع خودروی پر تقاضای به ایران، آنها را در ایران تولید کند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام می‌تواند به عنوان مرکز پشتیبانی و لجستیک شرکت فولکس واگن انتخاب شود، گفت: ایران به ۳۹ هزار اتوبوس و ۳۸ هزار مینی‌بوس نیاز دارد.

وی ادامه داد: فولکس واگن رقبای زیادی در آلمان و اروپا برای حضور در بازار خودروی ایران دارد. ما سه نوع خودروی مسافری سبک، مسافری سنگین و باری سنگین در حال حاضر در کشور نیاز داریم. فولکس واگن می‌تواند با ایجاد نمایندگی مرکزی در تهران به تامین نیازهای خوردویی ایران بپردازد. همچنین منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) نیز می‌تواند به عنوان مرکز پشتیبانی و لجستیک شرکت فولکس واگن انتخاب شود. فعالیت اقتصادی در این منطقه آزاد کاملا به سود فولکس واگن است، چرا که واردات و صادرات کالا از طریق فرودگاه امام (ره) به دلیل تبدیل شدن به منطقه آزاد، معاف از مالیات است.

وی با تاکید بر نیاز مردم ایران به خودروهای مسافری سبک و سنگین درون‌شهری از قبیل تاکسی، مینی‌بوس و اتوبوس، افزود: نیاز اینگونه خودروها در شهرهای ایران حدود ۱۰۰ هزار خودروی سبک و سنگین مسافری است که شامل ۳۹ هزار اتوبوس، ۳۸ هزار مینی‌بوس و ۲۳ هزار تاکسی است.

آخوندی با تاکید بر نیاز صنعت حمل و نقل جاده‌ای ایران به خرید بیش از ۶۵ هزار کامیون نو اظهار کرد: در حال حاضر همین مقدار از انواع کامیون‌های فرسوده در ایران داریم که باید با کامیون‌های نو جایگزین شوند و ما امیدواریم فولکس واگن به خوبی در این زمینه با وزارت راه و شهرسازی همکاری کند.

وی با اشاره به سابقه شرکت اسکانیا در ایران که با ایجاد کارخانه تولید انواع خودروهای مسافری سنگین جاده‌ای و درون‌شهری، همه خودروهای مسافری فرسوده را نوسازی کرد، گفت: فولکس واگن هم می‌تواند با تکرار این تجربه به تامین نیاز ایران به ۶۵ هزار کامیون‌های کانتینربر و عمومی بپردازد.

آنگونه که مهر نوشته است، وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حضور فولکس واگن در ایران محدود به بازارهای داخلی نیست گفته است: حضور فولکس واگن در ایران می‌تواند به افزایش صادرات محصولات این شرکت به پاکستان، افغانستان، آسیای میانه، عراق و جنوب خلیج فارس منجر شود. ما چهار منطقه آزاد در مرزهای خود با پاکستان، آسیای میانه، عراق و آذربایجان داریم که فولکس واگن می‌تواند شعب کارخانجات تولیدی خودروهای خود را در آنجا بنا کند.

آخوندی با بیان اینکه بهترین شیوه فروش گسترده محصولات فولکس واگن در بخش خودروهای سنگین باری و مسافری در کشورمان، لیزینگ است، بیان کرد: ما در ایران شرکت‌های لیزینگی قوی‌ای داریم که همکاری‌های خوبی با بانک‌ها دارند و فولکس واگن می‌تواند با همکاری با این شرکت‌ها، شرایط فروش کامیون و اتوبوس را تسهیل کند، همچنین شرکت‌های لیزینگی آلمانی هم از گزینه‌های مناسب همکاری با فولکس واگن محسوب می‌شوند.

وزیر راه و شهرسازی به وجود دو شرکت اصلی تولید خودرو در ایران اشاره کرد و گفت: این دو خودروساز اصلی ایران با شرکت‌های اروپایی، کره‌ای و ژاپنی همکاری‌های خوبی دارد و فولکس واگن هم می‌تواند به دو صورت همکاری با این شرکت‌ها و همچنین به صورت خودروساز مستقل سوم در ایران کار کند.

در ادامه این نشست مدیر اجرایی فولکس واگان با اعلام آمادگی برای حضور در ایران به صورت انتقال دانش و فناوری و همچنین انتقال پلت‌فرم خودروهای سبک و سنگین مسافری و باری، اظهار کرد: منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) می‌تواند به عنوان مرکز صادرات محصولات تولیدی کارخانجات فولکس واگن از مبدا ایران به کشورهای همسایه و منطقه خاورمیانه باشد.

عضو هیات مدیره شرکت فولکس واگن با بیان اینکه ما آمادگی داریم تا با هر شرکت خودروساز دولتی یا خصوصی ایران همکاری کامل داشته باشیم، تاکید کرد: انتقال فناوری تولید خودروهای فولکس واگن به ایران به صورت ساخت کارخانجات مستقل نیز ایده خوبی است که در صورت امضای تفاهم‌نامه‌های لازم، این شرکت آمادگی دارد تا به سرعت آن را اجرایی کند.

منبع: اقتصادنیوز

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد