رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=4948

رونق بازار خودروهای خارجی زیر ۱۰۰ میلیون

پس از رکود طولانی حاکم بر بازار خودرو و افت معاملات در این بازار ، حال در ماههای پایانی سال و در آستانه سال جدید به نظر می رسد تنوع روش ها و شرایط فروش خودروسازان تا حدودی موجب افرایش خرید خودروهای داخلی و مراجعه مشتریان به بازار خودرو شده است.
یکی از فعالان بازار خودرو با اعلام آغاز رونق در بازار خودروهای داخلی تصریح کرد : پیش می شود جریانی که در بازار فروش خودروهای داخلی شروع شده به تدریج موجب رونق بیشتر بازار خودرو گردیده و این روند تا پایان امسال و آغاز سال جدید نیز ادامه یابد.

محمدی نیکخواه همچنین با توجه به وجود نوسان قیمت در بازار خودروهای داخلی اظهار داشت : و کوتاه شدن دست واسطه ها و خرید مستقیم اختلاف قیمت کارخانه و بازار کاهش یافت اما با افزایش متقاضیان خرید در روزهای آتی به نظر می رسد سرمایه گذاران نیز به تدریج در حال ورود به بازار خودرو هستند که این قطعا شرایط جدیدی را برای بازار قیمت خودرو رقم خواهد زد.

وی همچنین با اشاره به افزایش قیمت در برخی از خودروهای داخلی افزود : در هفته های اخیر قیمت برخی از خودروها از جمله تندر ۹۰ E2-LP و همچنین خودرو دنا ایران خودرو به دلیل کاهش عرضه و افزایش تقاضا بین ۳ تا ۷ درصد افزایش قیمت داشته است.

این فعال بازار در ادامه با توجه به عرضه مدل های ۹۵ به بازار گفت : عرضه مدل های ۹۵ از چند روز گذشته ،تاثیری در قیمت مدل های قدیمی و حتی جدید در روزهای پایانی سال نگذاشته چرا که ضوابط ارزش افزوده ، بیمه و دارایی و با سال ۹۴ محاسبه می شود اما چنانچه متقاضیان خرید شان را به سال آینده موکول کنند قطعا هزینه خودروها با توجه به محاسبه نرخ جدید ارزش افزوده و بیمه در سال ۹۵ ، افزایش بیشتری را برای خریداران خواهد داشت.

نیکخواه در ادامه به بازار معاملات خودروهای وارداتی پرداخت و افزود : در چند روز اخیر بازار خودروهای خارجی زیر ۱۰۰ میلیون تومان با کمی تغییر و رونق همراه شده به طوری در این مدت مراجعه متقاضیان جهت خرید خودروهایی با این رنج قیمتی افزایش یافته است .

به گفته وی ثبات در نرخ ارز و انتشار اخباری مبنی بر عدم کاهش نرخ دلار تا حدودی در افزایش مراجعه متقاضیان و تشویق جهت خرید خودروهای خارجی تاثیر داشته است.

وی همچنین با توجه به وجود نوسان قیمت در بازار وارداتی ها اظهار داشت : افزایش عرضه و کاهش تقاضا در بازار وارداتی ها موجب شده تا در برخی از مدل های وارداتی شاهد کاهش قیمت باشیم ضمن اینکه جریان رکود در این بازار باعث فروش اقساطی و شرایطی خودروهای خارجی توسط برخی از شرکتها شده است.

منبع: خبرخودرو

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد