رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=4671

ناممکن بودن تامین تمام قطعات برای خودروهای تولیدی

میزان موجودی قطعات سایپا، نزدیک به استاندارد جهانی است.

معاون بازرگانی سایپا یدک می گوید «بیش از ۸۰ درصد» قطعات خودروهای تولیدی گروه خودروسازی سایپا در نمایندگی های پس از فروش و در عاملیت های مجاز فروش قطعات این شرکت و در سراسر کشور موجود است.

عباس میرحسینی با بیان این مطلب اظهار داشت: به دلیل تعدد محصولات سایپا و برخی مدل هایی که بعضا فوری به بازار می آید تامین قطعات آن گاهی سخت می شود اما در مجموع سعی شده قطعات بیشتر کاربردی در خودروهای پر فروش همیشه موجود باشد.

وی در همین رابطه ادامه می دهد: سیاست سایپایدک این است که قطعات ملزوم یک خودرو و در واقع قطعاتی که نیازمند و باید در دسترس باشند همیشه در انبارها موجود باشد. به عبارتی دیگر می توان گفت ۸۰ درصد قطعاتی که همیشه مورد نیاز مشتری است اغلب موارد وجود دارد اما برخی قطعات هستند که مشتری و یا نمایندگی کمتر به آنها احتیاج پیدا می کند که ۲۰ درصد باقی مانده این دسته از قطعات را شامل می شود.

میر حسینی با بیان اینکه این قطعات به طور معمول در نقاطی از اتومبیل جا نمایی شده است که احتمال خرابی و یا آسیب رسیدن به آن کمتر است، اضافه کرد: بیشتر قطعاتی که در نمایندگی ها کمتر یافت می شود و به اصطلاح شهروندان، در نمایندگی ها موجود نیست قطعاتی است که به ندرت نیاز به آنها احساس می شود.

این مقام مسئول در شرکت سایپایدک توضیح می دهد: تلاش شرکت بر این است که کمبود آن ۲۰ درصد هم زودتر رفع و رجوع شود اما باید توجه داشت تنوع محصولات و پر فروش بودن برخی خودروهای سایپا مزید بر علت است که برخی اوقات ارائه تمامی قطعات یک خودرو امکان پذیر نباشد.

استاندارد وجود قطعات یک خودرو برای شرکت تولید کننده در شبکه خدمات پس از فروش ۸۵ درصد است در حالی که برخی شرکت های داخلی تولیدکننده خودرو اعلام کردند که تا ۹۵ درصد قطعات خودروهای تولیدی را در انبارها و نمایندگی های پس از فروش خود، موجودی قطعات دارند.

منبع: پرشین خودرو

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد