رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=4529

نتیجه تحریم ها و سوء مدیریت ها در عدم به روزرسانی خودروسازی ایران

نایب رئیس انجمن قطعه سازان گفت : با اجرای برجام و حضور جدی تر خودروسازان خارجی پیش بینی می شود ظرف یک سال آینده نتیجه همکاری ها در صنعت خودرو و قطعه سازی ایران مشخص شود .

رضا رضایی افزود : با رفع تحریم ها و اجرای برجام تعداد قابل ملاحظه ای از قطعه سازانی که در مدت تحریم ها دچار عقب افتادگی شدند با جوینت شدن می توانند به طریقی در جهت کسب تکنولوژی و دانش روز حرکت نمایند.

وی تصریح کرد : البته تعداد قابل ملاحظه ای از قطعه سازان نه تنها با حضور خودروسازان خارجی و همکاری مشترک شرکتها در حوزه تولید قطعات مشکلی نخواهند داشت بلکه پاسخ گوی کیفیت و کمیت خودروهای جدیدی که تولید می شوند خواهند بود و این توان را دارند که تا در بخش هایی که عقب افتادگی ایجاد شده را به سرعت جبران نمایند.

وی با اشاره به اهمیت صنعت خودرو و قطعه به عنوان یکی از بنگاههای کسب و کار و استراتژیک در کشور اظهار داشت : با لغو تحریم ها به نظر می رسد در حوزه خودروسازی در کشور باید تحولات عمیق تری رخ دهد چرا که به هر دلیلی در این سالها صنعت خودرو نتوانست با پیشرفت تکنولوژیکی صاحبان صنعت در دنیا حرکت نماید.

مدیرعامل شرکت آذین خودرو در ادامه افزود : البته تحریم های ظالمانه بخشی از مشکلات صنعت خودروسازی ایران بود و بخشی از آن نیز نتیجه سوء مدیریت های داخلی بود که امکان به روزرسانی و دستیابی به تکنولوژی روز را برای شرکتها فراهم نساخت.

رضایی تاکید کرد : در شرایط فعلی قطعا باید تحولات سنگینی در صنعت خودرو صورت گیرد در صورتی که مستقل عمل کنند مسلما مسائل اقتصادی کلان کشور به این راحتی این امکانات را که خودروسازان فعلی حرکتهایی را با کشورهای بزرگ طراح پلت فرم داشته باشند فراهم نخواهد کرد در صورتی که چنین حرکتی نیز داشته باشند حداقل ۳ تا ۴ سال زمان نیاز است تا محصول آنها تولید شود.

وی افزود : البته حجم این تغییرات در قطعه سازی کشور کمتر نمود خواهد داشت چرا که تعداد فعالان در حوزه قطعه سازی بسیار اما حجم تولید اغلب آنها بسیار کم و محدود است.

وی خاطر نشان کرد : درصد قابل ملاحظه ای از قطعه سازان قبل از سال ۹۰ تقریبا جهانی شده و از تکنولوژی به روزی برخوردار بودند چنانچه دانش ، مدیریت و استاندارها در این صنعت و ساخت و تجهیزات و آموزش و نیروی کار در این صنعت تقریبا با خودروسازان جهانی فاصله چندانی نداشت.

وی تاکید کرد : وضعیت کنونی صنعت قطعه سازی ایران حاکی از این است که قطعه سازی ایران توان جهانی شدن را داشته حال آن که در سالهای ۹۱ ، ۹۲ و ۹۳ و به خصوص ۹۴ به لحاظ شدت تحریم ها آن گونه که باید و شاید قطعه سازان به روز نشدند اما با برند های معتبر و قطعه سازان جهانی فاصله چندانی ندارند البته شاید در برخی از قطعات هایتک به لحاظ تکنولوزی مشکلاتی وجود داشته باشد اما در خصوص تولید حدود ۸۴ درصد از قطعات خودرو از تکنولوژی روز دنیا عقب افتادگی وجود ندارد و تقریبا تولیدات به روز است.

منبع: خبرخودرو

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد