رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=4874

نقد و اقساط این روزهای ایران‌خودرو

قیمت انواع خودرو داخلی

ایران‌خودرو در سایت خود ۱۴ نوع خودرو سواری و وانت را برای فروش به صورت نقدی، پرداخت اقساطی و پیش‌فروش ارائه کرده که برخی از این محصولات تا پایان سال‌جاری به دست مشتریان خواهد رسید و برخی دیگر از آنها در سال آینده تولید شده و تحویل متقاضیان خواهد شد.

بزرگترین خودروساز خاورمیانه که هم اکنون ۱۲ نوع خودرو سواری را به تولید می‌رساند، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ را در پنج رنگ و با قیمت ۳۲ میلیون و ۵۱۷ هزار و ۴۰۰ تومان در معرض فروش نقدی گذاشته است. همین مدل پژو در تیپ ۵، در شش رنگ و با قیمت ۳۶ میلیون و ۶۹۳ هزار و ۳۰۰ تومان فروخته می‌شود. ۲۰۶ تیپ دو به صورت اقساطی با پیش‌پرداخت ۱۶ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و در چهار قسط ۵ میلیونی و ۱۳۰ هزار تومانی عرضه می‌شود، این پیش‌پرداخت در ۲۰۶ تیپ پنج، ۱۸ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان و در چهار قسط ۵ میلیون و ۷۸۸ هزار تومانی است. این محصول پیش‌فروش هم دارد.
پژوی ۲۰۶ صندوق‌دار به صورت نقدی، در پنج رنگ و با قیمت ۳۷ میلیون و ۲۳۲ هزار و ۹۰۰ تومان فروخته می‌شود. این خودرو پیش فروش هم دارد و به صورت اقساط همین محصول را می‌توان در شش رنگ (یک رنگ بیشتر نسبت به فروش نقدی (گیلاسی متالیک)) با پیش‌پرداخت ۱۹ میلیون و ۶۰ هزار تومان در چهار قسط به مبلغ ۵ میلیون و ۸۷۳ هزار تومان تهیه کرد.

پژو i207 نیز که در حال حاضر در بازار موجود نیست پیش فروش می‌شود تا در بهار و تابستان سال آینده تحویل مشتریان داده شود.

وضعیت ارزان‌ترین خودرو جاده مخصوص
بزرگترین خودروساز خاورمیانه، پژو ۴۰۵ جی‌ال‌ایکس را به صورت نقدی در سه رنگ با قیمت ۲۸ میلیون و ۸۸۲ هزار و ۷۰۰ تومان و پژو ۴۰۵ اس‌ال‌ایکس در چهاررنگ با قیمت ۳۰ میلیون و ۷۱۷ هزار و ۹۰۰ تومان به فروش می‌رساند. پژو۴۰۵ جی‌ال‌ایکس به صورت اقساطی در سه رنگ با پیش‌پرداخت ۱۴ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان و در چهار قسط به مبلغ ۴ میلیون و ۵۵۶ هزار تومان عرضه می‌شود. در اس‌ال‌ایکس پیش‌پرداخت ۱۵ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان بوده و تعداد اقساط آن چهار مرحله‌ای و مبالغ آنها ۴ میلیون و ۸۴۶ هزار تومان است. این دو مدل پژو پیش فروش هم دارند.

وضعیت قلک ایران‌خودرو
آنگونه که سایت فروش ایران خودرو اعلام کرده قیمت خرید نقدی پژوی پارس سال، ۳۵ میلیون و ۳۲۸ هزار و ۹۰۰ تومان، قیمت پژوی پارس سال مالتی‌پلکس ۳۵ میلیون و ۶۰۸ هزار و ۹۰۰ تومان و پژو پارس سال دوگانه‌سوز، ۳۶ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان، در سه رنگ است. پژوی پارس سال مجهز به سیستم اخطار با یک رنگ اضافه‌تر (آبی رویال متالیک) ۳۵ میلیون و ۴۹۶ هزار و ۹۰۰ تومان فروخته می‌شود. پژوی پارس پیش‌فروش هم دارد، ولی از فروش اقساطی بهره‌ای نبرده است.

حال و روز برندهای ملی
در میان ۱۲ خودرو سواری که ایران خودرو به تولید می‌رساند، رانا ال‌ایکس در پنج رنگ و با قیمت ۳۳ میلیون و ۲۳۳ هزار و ۹۰۰ تومان به صورت نقدی فروخته می‌شود. پیش‌پرداخت این محصول در خرید اقساطی ۱۳ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان در اقساط شش مرحله‌ای به مبلغ ۴ میلیون و ۵۷۹ هزار تومان می‌باشد.
سمند ال‌ایکس نیز به صورت نقدی در چهار رنگ عرضه می‌شود؛ قیمت سمند ال‌ایکس EF7 بنزینی مالتی‌پلکس، ۳۰ میلیون و ۲۴۴ هزار و ۷۰۰ تومان، سمند ال‌ایکس سال بنزینی مالتی‌پلکس، ۳۰ میلیون و ۱۳۴ هزار و ۵۰۰ تومان، سمند ال‌ایکس EF7 پایه گازسوز ۳۲ میلیون و ۸۰ هزار و سمند SE فقط در رنگ سفید، ۲۷ میلیون و ۴۳۹ هزار و ۷۰۰ تومان است. ایران خودرو سمند را به صورت اقساطی هم می‌فروشد. مبلغ پیش‌پرداخت و اقساط چهارمرحله‌ای مدل EF7 بنزینی مالتی پلکس، ۱۵ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان است با اقساط ۴ میلیون و ۷۷۱ هزار تومانی، EF7 بنزینی، ۱۵ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان با اقساط ۴ میلیون و ۷۲۹ هزار تومانی، سال بنزینی مالتی‌پلکس، ۱۵ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان با اقساط ۴ میلیون و ۷۵۴ هزار تومانی و SE، ۱۴ میلیون و ۵۰ هزار تومان با اقساط ۴ میلیون و ۳۲۹ هزار تومانی. سمند ال‌ایکس در مدل‌های مختلف پیش‌فروش هم می‌شود.
سورن ای‌ال‌ایکس، در فروش نقدی ۳۶ میلیون و ۷۴۵ هزار و ۴۰۰ تومان قیمت دارد و در فروش اقساطی با پیش‌پرداخت ۱۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در اقساط چهار مرحله‌ای ۵ میلیون و ۸۶ هزار تومانی عرضه می‌شود.

خودرو دنا به عنوان یکی از باکیفیت ترین محصولات ایران خودرو، فروش نقدی ندارد، اما به صورت پیش‌فروش و فروش اقساطی فروخته می‌شود.

در بین شاسی بلندهای‌ ایران‌خودرو نیز سوزوکی، هایما هم فعلا فقط پیش‌فروش می‌شوند. این دو خودرو در کارخانه ایران‌خودرو خراسان به تولید می رسند که به نظر می‌رسد ایران‌خودرو برای بازار شب عید این دو خودرو برنامه ای ندارد و برنامه‌اش بر این است تا در بهار و تابستان آینده این دو شاسی بلند را به طریق ثبت‌نامی راهی بازار کند.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد