رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=5217

خودروسازان در نمایشگاه فناوری بارسلون چه می‌کنند؟

خودروسازان به یک منظره آشنا در نمایشگاه‌های فناوری تبدیل می‌شوند که در آنها برای جذب نسل جدید از مصرف‌کنندگان به نمایش مدل‌های جدید می‌پردازند.
خودروسازان در نمایشگاه فناوری بارسلون چه می‌کنند؟
در نمایشگاه امسال “کنگره جهانی موبایل” در بارسلون اسپانیا شرکت فورد موتور یک خودروی جدید برای اروپا و همچنین فناوری داخل خودرو را رونمایی خواهد کرد.

ولوو هم یک خودروی بدون کلید را نمایش می‌دهد. لوییس همیلتون، راننده فرمول یک مرسدس بنز به همراه رییس شرکت تراشه‌سازی کوالکام در این نمایشگاه حاضر خواهند بود.

خودروسازان برای جذب نسل جدید مصرف‌کنندگان که به جدید‌ترین مدل گوشی اپل بیشتر از مدل بازطراحی شده موستانگ اهمیت می‌دهند تلاش می‌کنند دانش فناوری خود را بالاتر برده و وجهه خود را به عنوان تولیدکنندگان مدرن بهبود ببخشند.

تلاش برای جذب خریداران جوان‌تر در حالی اتفاق می‌افتد که کندی اقتصاد چین، رقابت از سوی تسلا موتور – که به‌روز‌رسانی‌های نرم‌افزاری اتوماتیک را به مرکز فرمان خودرو ارسال می‌کند – و رونق در خدمات اشتراک خودرو مانند اوبر بسیاری از شرکت‌های خودروسازی را نسبت به دورنمای رشد نگران ساخته است. از این‌رو این شرکت‌ها مشتاقند محصولات و خدمات دیجیتالی جدیدی را بیازمایند.

به گفته تحلیگران شرکت پرایس واتر هاوس کوپرز، خودروسازان پنجره فرصت بسیار محدودی برای جذب نسل جوان‌تر دارند.

طبق گزارش موسسه تحقیقاتی “آی اچ اس اتوموتیو” ۳۴۵ میلیون خودرو در سراسر جهان تا سال ۲۰۲۲ به اینترنت متصل خواهند شد که حدود چهار برابر بیشتر از سال گذشته است. در شش سال آینده ۹۸ درصد از خودروهایی که در سراسر جهان به فروش می‌روند به اینترنت متصل می‌شوند که بالاتر از ۳۰ درصد در سال گذشته خواهند بود.

بر اساس گزارش شرکتهای مخابراتی AT&T و اریسکون، روند مذکور با تقاضای مصرف‌کننده هدایت می‌شود؛ از هر چهار مصرف‌کننده سه نفر اظهار کرده اند که در خرید خودروی بعدی‌شان خدمات خودروی متصل به اینترنت گزینه مهمی برای آنها خواهد بود.

ریسکی که خودروسازان را تهدید می‌کند این است که اپل، گوگل و ماکروسافت با سیستم‌های عامل و برنامه‌هایی که مردم با آنها آشنایی دارند خدمات خودروهای متصل به اینترنت را در سیطره خود خواهند گرفت. گوگل با “آندروید اتو” و اپل با “کار پلی” در حال حاضر سیستم‌های اطلاعات سرگرمی داخل خودرو عرضه می‌کنند.

به گفته تیلو کاسلوفسکی، مدیر تحقیقات خودرو در شرکت گارتنر، خودروسازان برای دفع این تهدید در ۲۴ ماه آینده تصمیمات جدیدی خواهند گرفت و پیمانهای همکاری جدید خواهند بست و هزینه در بخش تحقیقات و توسعه را افزایش می‌دهند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، جنرال موتورز خودروی برقی “شورولت بولت” را در نمایشگاه محصولات الکترونیکی مصرفی (CES) لاس وگاس در ژانویه معرفی کرد و این خودرو را ماه بعد به نمایشگاه خودروی دیترویت برد.

چنین اقداماتی برای های لایت امکانات نرم افزاری و اینترنتی خودروهاست که نمایشگرهای لمسی داشبورد دارند و حتی فراتر از سیستمهای آینده گرا حرکت می‌کنند. خودروسازان آلمانی ب ام و، آئودی و دایملر در واکنش به مبارزه طلبی گوگل و اپل، سال گذشته برای خرید خدمات نقشه HERE نوکیا با یکدیگر متحد شده اند.

سیستم “آی درایو” ب ام و برنامه‌، رادیو و امکان ناوبری را در داشبورد فراهم می‌کند و برای فراهم کردن تجربه مشابه تلفنهای هوشمند، شمار دکمه‌ها را کاهش داده است. خودروی مفهومی Mission E پورشه که سال گذشته رونمایی شد، دارای امکانات کنترل با اشاره و ردیابی حرکت چشم است.
منبع : خبرگزاری ایسنا

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد