رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=5571

فرصتی مناسب برای احیای صنعت خودروی ایران

به گزارش یدکی رسانه به نقل از خبرخودرو؛ عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت : هر گونه حمایت از خودروسازان مستلزم وجود برنامه ای هدفمند و مشخص در صنعت خودرو است.

امرالله امینی افزود : در شرایط کنونی هر چند باید همچنان از خودروساز حمایت شوند اما این حمایت ها باید هدفمند و منطقی و زمان دار باشد تا شاهد رشد کمی و کیفی در صنعت خودرو باشیم.

وی تصریح کرد : فضای ایجاد شده در شرایط پسا تحریم‌ها و بازار بکر خودروی ایران فرصت‌ مناسبی برای احیای صنعت خودروی داخلی فراهم می نماید.

وی خاطر نشان کرد : در چنین شرایطی خودروسازان باید با استفاده از فرصتهای فراهم شده نسبت به همکاری و تولید مشترک با خودروسازان مطرح و صاحب تکنولوژی در دنیا تلاش نمایند.

وی با اشاره به لزوم امضاء قراردادهای خودروسازان با کشورهای مطرح در صنعت خودرو ، تصریح کرد : با لغو تحریم‌ها و آغاز دور جدید همکاری با خودروسازان خارجی مسلما شرایط مناسبی برای از رده خارج کردن خودروهای قدیمی و بی‌کیفیت داخلی و جایگزینی خودروهای جدید و با کیفیت فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به الزامات وزارت صنعت و معدن برای همکاری با خودروسازان خارجی اظهار داشت : زمانی که خودروساز خارجی متعهد به صادرات محصولات خود از ایران می‌شود مسلما باید محصولات تولیدی در داخل را از سطح کیفی مناسبی برخوردار باشند از این رو با توجه به شرایط مورد تاکید وزارت در همکاری ها می‌توان به ارتقای کیفیت خودروهای داخلی امیدوار بود.

این کارشناس صنعت خودرو افزود : در شرایط جدید فراهم شده و با لغو تحریمها، مدیران فعلی شرکتهای خودروسازی باید از گذشته درس گرفته و اولویت خود را جذب سرمایه‌گذاران خارجی برای انتقال تکنولوژی و تولید محصولات جدید، با کیفیت و با قیمت مناسب قرار دهند.

امینی با اشاره به نبود تناسب لازم بین قیمت و کیفیت خودروهای تولیدی در کشور خاطر نشان کرد : دولت باید با انجام برخی اصلاحات شرایط را برای کاهش هزینه‌های تولید در شرکتهای خودروسازی فراهم کند تا شاهد تناسب بین قیمت و کیفیت خودروهای داخلی باشیم.

وی همچنین با توجه مطالعات صورت گرفته میزان بهره‌وری در صنعت خودروی ایران را بسیار پایین ذکر کرد و گفت : در حال حاضر میزان بهره وری در صنعت خودرو پایین و هزینه‌های تولید خودرو بالاست که دلیل آن نیز مدیریت دولتی در شرکتهای خودروساز است.

وی با اشاره به اینکه امروز همچنان کیفیت حلقه مفقوده صنعت خودروی ایران است. اظهار داشت : هم اکنون خودروسازان به دلیل کیفیت پایین و عدم تناسب قیمت با کیفیت محصولاتشان به مردم بدهکار هستند.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد