رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=5505

احتمال تعطیلی جایگاه‌های سوخت CNG در نوروز

رئیس انجمن صنفی سی. ان. جی کشور از احتمال تعطیلی بخش عمده‌ای از جایگاه های CNG در ایام نوروز خبر داد و گفت: در صورت تثبیت نرخ کارمزد تعطیلی جایگاه‌های گاز قطعی است.

اردشیر دادرس با اشاره به قوت گرفتن احتمال تعطیلی گسترده جایگاه های عرضه CNG در ایام نوروز، گفت: قطعا تعطیلی و توقف عرضه CNG در جایگاه‌ها منجر به افزایش مصرف بنزین در ایام نوروز خواهد شد.

رئیس انجمن صنفی سی. ان. جی کشور در تشریح مهمترین دلایل توقف جایگاه‌های عرضه CNG در ایام نوروز، تصریح کرد: در شرایط فعلی جایگاه‌های CNG با مشکلات شدید مالی دست و پنجه نرم می‌کنند و به دلیل افزایش بدهی ها برخی از این جایگاه‌ها تعطیل خواهند شد.

وی با اشاره به عدم افزایش نرخ کارمزد فروش سوخت CNG و وضعیت بلاتکلیف تصویب کارمزدها، اظهار داشت: در صورتی‌که نرخ کارمزد فروش CNG تا چند روز باقی‌مانده از سال‌جاری توسط دولت تصویب و ابلاغ نشود قطعا بخش عمده‌ای از جایگاه‌های CNG در شهرهای مختلف کشور تعطیل خواهند شد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه از ابتدای فروردین ماه سال جاری تاکنون هیچ گونه افزایشی در نرخ کارمزد فروش CNG اعمال نشده و این در حالی است که افزایش نرخ کارمزد فروش بنزین در دولت مصوب و ابلاغ شده است، تاکید کرد: بر این اساس شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تاکنون به وعده‌های افزایش نرخ کارمزد عمل نکرده و این موضوع منجر به افزایش بدهی و مشکلات شدید مالی در جایگاه‌های CNG کشور شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون نرخ کارمزد فروش CNG حدود ۸۰ تومان به ازای هر مترمکعب است، تبیین کرد: این در حالی است که بر اساس وعده شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی قرار بود مطابق با نرخ تورم در طول دو سال گذشته این نرخ حدود ۲۵ درصد افزایش یابد.

مرتضی ابراهیمی انجمن صنفی سی. ان. جی کشور هم با اشاره به تبعیض شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در تثبیت نرخ کارمزد CNG و افزایش کارمزد فروش بنزین، گفت: در ۲ سال گذشته جایگاه‌های CNG شاهد افزایش هزینه‌هایی همچون تورم سال ۹۳ به میزان ۱۵.۶ درصد (طبق اعلام بانک مرکزی)، تورم سال ۹۴ به میزان ۱۲.۶ درصد (طبق اعلام بانک مرکزی)، افزایش دستمزد به میزان ۲۵ درصد سال ۹۳ و ۱۷ درصد سال ۹۴ و افزایش قیمت برق به میزان ۲۰ درصد بوده‌اند.

وی تاکید کرد: چنانچه افزایش کارمزد جایگاه‌های CNG در روزهای باقی‌مانده اسفند ماه سال‌جاری عملیاتی نشود، با توجه به هزینه‌های پایان سال جایگاه‌ها شامل عیدی، دستمزد و پاداش کارکنان و مشکلات مالی موجود، احتمالا جایگاه‌های CNG قادر به ارائه خدمات به ایام نوروز نخواهند بود.

در حال حاضر تعداد کل جایگاه های عرضه گاز کشور به بیش از دو هزار و ۳۰۰ ایستگاه افزایش یافته و از ابتدای سال جاری تاکنون مصرف سی.ان.جی با ثبت رشدی پنج درصدی به ۲۱ میلیون مترمکعب در روز رسیده است.

منبع: مهرنیوز

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد