رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=5273

استقبال چشمگیر شرکتهای خارجی برای حضور در همایش و نمایشگاه صنعت خودرو

رییس شورای راهبردی سومین همایش بین المللی صنعت خودروی ایران از حضور ۱۲۱ شرکت خارجی و ۳۵۹ شرکت داخلی در این کنفرانس خبر داد.

علی محمد گودرزی در نشست خبری افزود : این کنفرانس با حضور ۳۱۱ شرکت کننده خارجی و ۱۲۸۵ شرکت کننده داخلی طی روزهای ۱۰ تا ۱۱ اسفند ماه جاری در سالن اجلاس سران برگزار می شود.
به گفته وی اکثر بزرگان صنعت خودرو و صاحب برند جهانی در این کنفرانس سخنرانی دارند و ویژه نامه هایی به دو زبان انگلیسی و فارسی منتشر می شود.
وی افزود : همایش در ۴ جلسه عمومی و ۱۳ پانل تخصصی و سخنرانی ۷۵ سخنران برگزار می شود و شرکتهای خارجی از کشورهای اتریش ، بلژیک ، چین ، چک اسلواکی ، دانمارک ، فرانسه ، آلمان ، هند ، ایتالیا ، ژاپن ، کویت ، هلند ، عمان ،‌پاکستان ، کره جنوبی ، اسپانیا ، سوئد ، سوییس ، ترکیه ، امارت متحده عربی و انگلستان حضور خواهند داشت.
گودرزی تصریح کرد : از سفرا و وابسته های بازرگانی سفارت های بسیاری از کشورها برای شرکت در این کنفرانس دعوت شده است و حضور خواهند داشت و تاکنون حضور و سخنرانی یک وزیر خارجی قطعی شده است.
وی همچنین با اشاره به اولین نمایشگاه تخصصی توانمندی های صنعت خودروی ایران گفت : فضای اختصاص یافته به این نمایشگاه ۱۸ هزار متر مربع فضای سرپوشیده و ۱۰ هزار متر مربع فضای رو باز است و این در حالی است که ۱۱ شرکت در زمینه مواد اولیه ، ۱۸۳ شرکت قطعه سازی ، ۱۲ شرکت خودروساز ، ۳۵ شرکت ماشین آلات ، ۲۳ واحد مهندسی و تحقیقاتی و دانش بنیان ، ۱۱ مرکز تست و آزمون ، ۸ واحد آموزشی ، ۵ شرکت لیزینگ و فروش ، ۱۲ نشریه ، ۷ شرکت خدمات پس از فروش ، ۶ شرکت فرهنگی و هنری ، ۱۰ NGO تخصصی داخلی ، ۲ NGO تخصصی خارجی ، و ۲۴ سرمایه گذار و ( J.V) حضور دارند.
گودرزی با تشریح برنامه های جانبی این نمایشگاه اضافه کرد : نمایشگاه خودروهای کلاسیک ، تست درایو ، آزمون جاده ای ، کارتینگ ، برنامه های آموزشی ، برنامه های جذاب فرهنگی و برگزاری رالی از تهران به مقصد انزلی و برعکس از برنامه های جنبی این نمایشگاه خواهد بود.
در این نشست خبری همچنین رییس شورای علمی کنفرانس محور اصلی این همایش را همکاریهای بین المللی و رقابت پذیری عنوان کرد و افزود : این موضوع هم چالش برانگیز و هم برای داخل و خارج جذاب است.
امیر حسین قناتی افزود : در قالب این محور ۱۵ پنل تخصصی پیش بینی شده است که تحقیق و توسعه و خدمات مهندسی ، مدیریت زنجیره تامین ، مدلهای همکاری و سرمایه گذاری ، ایمنی در صنعت خودرو و فرصتهای همکاری در خصوص تامین مواد جدید از جمله آنهاست .
به گفته وی خدمات پس از فروش ، فناوریهای پیشرفته خودروهای تجاری ، محیط زیست و مسوولیتهای اجتماعی خودروسازان ، اقتصاد صنعت خودرو ، روشهای تامین مالی ، قیمت گذاری از دید بنگاه ، آموزش و تربیت نیروی انسانی از دیگر پنلهای این کنفرانس خواهد بود.
قناتی در پاسخ به سوالی در زمنیه محدودیتهای سرمایه گذاری در ایران تصریح کرد : هیچگونه محدودیتی در کشور نیست ولی برای هر شرکت خارجی اولویت این است که از پتانسیل ها و زیر ساختهای موجود استفاده کند و این در حالی است که سرمایه گذاری مشترک ریسک کمتری دارد و عمدتا شرکتهای خارجی تمایل دارند که به سمت شرکتهای چابک بروند .
وی از شرکت فولکس واگن به عنوان شرکتی نام برد که با ۵ شرکت داخلی مذاکراتی را بدین منظور انجام داده است.
شرکتهای بنز ، ولوو ، ایسوزو و مزدا از دیگر شرکتهایی بودند که قناتی به عنوان مذاکره کننده با طرفهای ایرانی نام برد.
وی تاکید کرد : دراین پنلها نحوه همکاری در چارچوب خطوطی مشخص شده از سوی دولت است و باید هر مذاکره و صحبتی و سرمایه گذاری در آن قالب باشد ، به روز باشد، جنبه صادراتی داشته باشد و از حداکثر توان داخلی و زنجیره تامین داخلی استفاده کند.
در ادامه نشست دبیر کل همایش از اهدای جایزه طراحان برگزیده خبر داد و گفت :‌جایزه طراحی صنعتی از سوی ایران خودرو و سایپا طراحی شده بود و در این کنفرانس جایزه برگزیدگان اهدا می شود.
ساسان قربانی تصریح کرد: تعداد مهمانان خارجی بیشتر از ۵۰۰ نفر خواهد بود و در طول برگزاری این دو رویداد موافقت نامه ها و قراردادهایی امضا می شود.
وی از انجام توافقات قطعی بین انجمن های ایرانی و ۴ انجمن معتبر دنیا خبر داد و گفت :‌ این همکاری بین شرکتهای قطعه سازی با هدف صادرات صورت می گیرد .
قربانی اضافه کرد : توافق نامه همکاری بین دو نهاد صنفی یکی از کشور ترکیه است و ادامه توافق با انجمن فرانسه ،‌توافقنامه با هندوستان ، انجمن قطعه سازان انگلیس و چند مورد هیاتهایی که ابراز تمایل کردند در طول برگزاری نمایشگاه و کنفرانس مذاکراتی داشه باشند.
به گفته وی مفاد توافقنامه برمی گردد به اینکه آن کشور ها بستر سازی کنند برای مشارکتهایی که امکان پذیر است و بستر سازی از طرف انجمن متبوع آن کشور در کشور ما صورت می گیرد.
وی اضافه کرد : در زمان برگزاری نمایشگاه شرکت رنو با قطعه سازان ایرانی جلساتی را برای برنامه ریزی توسعه محصولاتش خواهد داشت.
به گفته قربانی برگزاری این کنفرانس و نمایشگاه به دلیل گستردگی و تعداد سخنرانان و افراد حاضر به مشارکت و شرکتها و شرکای بین المللی آنها منحصر به فرد است و اکثر برندهای معتبر جهانی در زمینه قطعه سازی و خودرو ساری استقبال چشمگیری داشته اند .
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه ژنو گفت : این نمایشگاه یکی از ۳ نمایشگاه بزرگ دنیاست و با وجود این تلاقی استقبال از این کنفرانس موفقیت امیز بوده است به طوری که ۱۶ شرکت خودرو ساز خارجی در این نمایشگاه شرکت کردند.
وی ادامه داد: شخص آقای مهندس نعمت زاده به صورت مستمر پیگیر این دو رویداد هستند و و جلسات مکرری در این خصوص برگزار شده و به هیچ وجه با دو سال قبل قابل مقایسه نیست.

منبع: شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد