رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=5427

انتظار بازگشت رونق به بازار قطعات یدکی در روزهای پایانی سال

نایب رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل و ماشین آلات گفت : انتظار می رود روزهای پایانی اسفند ماه موجب خروج رکود از بازار لوازم یدکی خودرو و تحرک در این بخش شود.

کاظمی در ادامه با توجه به مشکل ورود قطعات تقلبی و بی کیفیت به بازار داخل اظهار داشت : امروز مشکل  عمده ما در خصوص ورود قطعات بی کیفیت ابتدا گمرک و پس از آن سازمان استاندارد است.

به گفته وی هم اکنون کیفیت قطعات ایرانی اگر مافوق اجناس خارجی نباشد قطعا کمتر نخواهد بود.

وی با اشاره به برخی از اظهارات برخی از مدیران گمرک ایران در خصوص کیفیت قطعات یدکی داخلی گفت : برخی از مدیران گمرک مطرح می کنند که قطعات ایرانی نیز از کیفیت چندان بالایی برخوردار نیست و این به جهت افزایش سود بیشتر و ارزان تمام شدن قیمت قطعات داخلی است.

وی گفت : خوشبختانه بسیاری از تولید کنندگان قطعات داخلی نیز بر خلاف اظهارات مطرح شده معتقدند که قطعات ایرانی بسیار برتر از قطعات خارجی است و کیفیت آنها بالاتر است.

نایب رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل و ماشین آلات  اظهار داشت : البته برخی از مسئولان گمرک عنوان می کنند که گمرک چاره ای جزء اجاره ورود به قطعات خارجی ندارد اما همواره قطعاتی که وارد می شود به سازمان استاندارد ارجاع می شود و این سازمان تایید می کند که این قطعه اورجینال و با کیفیت است و سپس گمرک اجازه ترخیص می دهد.

کاظمی با تاکید بر تداوم نظارت ها بر ورود قطعات به کشور تصریح کرد : البته مقصر ورود بخشی از قطعات تقلبی و بی کیفیت همکارانی هستند که در این صنف قطعات بی کیفیت وارد می کنند هر چند دو سه سالی است که تلاش رسانه ها و اطلاع رسانی دقیق موجب کاهش ورود و خرید قطعات بی کیفیت و تقلبی در کشور شده است.

وی همچنین برگزاری نمایشگاه قطعات یدکی نیز در این زمینه موثر دانست و گفت : هر چند در خصوص رسیدگی به شکایات مشتریان کمیسیونی در این راستا در اتحادیه تشکیل شده است و قطعا با قدرت با کسانی که در این زمینه ورود کنند و قطعات بی کیفیت و تقلبی عرضه کنند برخورد می شود.

وی تصریح کرد : در جریان شکایات ابتدا به افرادی که قطعات بی کیفیت وارد می کنند تذکر داده می شود و در صورت تکرار به مقامات قضایی معرفی خواهند شد ضمن اینکه برای رضایت مصرف کنندگان اجناس تقلبی و بی کیفیت دریافت و کالای اصل تحویل مشتری خواهد شد.

وی گفت : امید است با فعالیت و تلاش این کمیسیون بتوانیم کمکی به مصرف کنندگان بازار لوازم یدکی نماییم.

منبع: خبرخودرو

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد