رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=5061

تمرکز بر صادرات خودرو و قطعات عامل موفقیت خودروسازان خارجی

معاون مدیرعامل ایران خودرو گفت: خودروسازان خارجی به درستی می دانند که در قراردادها و همکاری های جدید با خودروسازان ایرانی، بدون تراز تجاری مثبت نمی توانند موفق شوند.
کیانوش پورمجیب اظهار داشت: لازمه دستیابی به تراز ارزی مثبت در قراردادهای جدید، علاوه بر سرمایه گذاری مستقیم و بلندمدت، تمرکز بر توسعه همکاری‌ها در بخش صادرات خودرو وقطعات است و با قرار گرفتن خودروسازان و قطعه سازان ایرانی در زنجیره جهانی آنها می‌توان به این موفقیت دست یافت.

وی با بیان اینکه تحقق این اهداف با تکیه بر قراردادهای همکاری مشترک و سرمایه گذاری مستقیم طرف های خارجی امکان پذیر است، افزود: در قرارداد جدیدی که بین ایران خودرو و شرکت پژو فرانسه منعقد شده این موضوع به طور کامل مدنظر قرار گرفته است.

پورمجیب با اشاره به ضرورت هوشمندی طرف‌های ایرانی در زمان برگزاری سومین همایش بین المللی صنعت خودرو در اسفندماه امسال، افزود: با توجه به اینکه تاکنون تعداد زیادی از شرکت های معتبر خودروسازی و قطعه سازی دنیا برای حضور در این رویداد و دستیابی به سهم بازار ایران اعلام آمادگی کرده اند، به طور طبیعی طرف های ایرانی در جایگاه بالاتری قرار دارند و باید از این فرصت بهترین استفاده را داشته باشند.

معاون ایران خودرو در طراحی و توسعه پلاتفرم و محصول افزود: حتی در مذاکرات آتی می توان گام را فراتر از بحث های انتقال تکنولوژی و یا صادرات برداشت و با تکیه بر ظرفیت ها و توانمندی های صنعت خودرو ایران و بازار بزرگ کشور وارد حوزه های جدیدی از مشارکت و سرمایه گذاری با شرکت های خارجی شد.

سومین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران در ۱۰ و ۱۱ اسفند ماه امسال در سالن اجلاس سران و اولین نمایشگاه توانمندی های صنعت خودرو ایران ۹ تا ۱۲ اسفندماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

منبع: تسنیم

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد