رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=5368

خودروسازان داخلی با شرکت های مطرح جهانی مشارکت کنند

رئیس جمهوری اسلامی ایران در سومین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران سه اصل مهم دولت برای صنعت خودروسازی کشور را خصوصی سازی، رقابتی کردن و صادرات تولیدات دانست.
دکتر حسن روحانی با اعلام این مطلب تاکید کرد: مهمترین شرط دولت برای مشارکت خودروسازان داخلی با شرکت های مطرح خودروسازی جهان، حضور قطعه سازان داخلی در زنجیره تامین این خودروسازان است.
وی با بیان اینکه از حضور شرکت های مطرح خودروسازی جهان برای حضور در ایران استقبال می کنیم، متذکر شد: خودروسازان خارجی نباید فقط با هدف حضور در بازار مصرف ۸۰ میلیونی به ایران بنگرند بلکه باید شاهد عرضه تولیدات مشارکتی خودروسازان خارجی و داخلی به بازارهای جهانی باشیم.
رییس جمهوری در دومین روز از سومین همایش بین المللی صنعت خودو ایران اظهار داشت: مذاکرات ایران با قدرت های جهانی بر سر برداشته شدن تحریم های شدید و ظالمانه این پیام را می دهد که مردم ایران و دولت ایران خواهان «تعامل با جهان» است و نه تقابل.
وی با بیان اینکه یکی از اهداف مهم دولت، «رقابت بین المللی و حفظ محیط زیست» است بیان کرد: مسئله محیط زیست یکی از دغدغه های همیشگی دولت یازدهم بوده است؛ در نتیجه ساخت خودروهای با کیفیت و با آلاینده های حداقلی از آنجا که در نهایت به حفظ سلامتی مردم کمک شایانی می کند، دارای اهمیت است.
دکتر روحانی خطاب به خودروسازان داخلی گفت: دولت تا ابد نمی تواند از شرکت های خودروسازی حمایت کند. دولت اینک ورود برخی خودروها را ممنوع کرده و تعرفه های سنگین برای خودروهای خارجی وضع کرده است اما این سیاست تا یک زمان مشخص امکان پذیر است چرا که نمی شود دروازه های کشور را بست و گفت تنها از یک سری محصولات محدود استفاده کنید. این سیاست نه «توجیه منطقی دارد و نه استدلالی».
رییس جمهوری کشورمان در ادامه بیان کرد: صنعت خودرو باید در آینده ای نزدیک به طور کامل خصوصی شود چرا که هیچ گاه دولت مدیر خوبی برای صنعت و اقتصاد نبوده است و صنعت خودرو نیز باید در اخیتار خود مردم باشد.
وی با اشاره مجدد به موضوع مشارکت خودروسازان خارجی با صنعت خودروسازی ایران تصریح کرد: شرکت های خارجی از وضعیت جغرافیایی ما، از توان فنی ما، از متخصصان و فارغ التحصیلانمان و از فضای بزرگ صنعتی و اقتصادی ایران استفاده کنند و از دیگر سو ایران از هم دانش فنی شرکت های خارجی در زمینه کیفیت و محیط زیست استفاده کنند تا سریع تر به یک نقطه مطلوب دست یابیم.
دکتر روحانی در ادامه افزود: دولت توقعاتی از صنعت خودرو دارد و آن جلب رضایت مشتری است چرا که اعتقاد دارم همه در این کشور باید به سمت جلب رضایت مردم قدم برداریم که جلب رضایت مردم همانا جلب رضایت خداست.آنچه مهم است هدف صنعت ما باید در نهایت منتج به کیفیت بالا و قدرت رقابت پذیری با دیگر شرکت های خودروساز جهان شود.
وی افزود: تاکنون دولت کمک های فراوانی به بخش صنعت خودرو کرده است. زمانی که با مشکل تقاضا مواجه بودیم دولت با همکاری بانک ها تسهیلات خوبی در اختیار مردم قرار داد تا مردم صاحب خودرو شوند که نتیجه آن فروش خودروسازان و خارج شدن از رکود بود.
رئیس جمهوری در پایان به بحث صادرات خودرو اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از اهداف صنعت خودرو کشور باید صادرات بخش قابل توجهی از خودروهای تولیدی باشد چرا که اگر صادرات نباشد رقابتی هم به وجود نمی آید؛ چنانچه صادرات نباشد عیب خود را متوجه نمی شویم و اگر صادرات نباشد نمی توانیم به اهداف ترسیم شده در افق ۱۰ ساله صنعت خودرو کشور دست پیدا کنیم.

منبع: پرشین خودرو

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد