رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=5057

رویداد استراتژیک برای خودروسازان و قطعه سازان

یک عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو اعلام کرد: با توجه به فضای فعلی ایجاد شده در صنعت خودرو و قطعه سازی ایران، سومین همایش بین المللی صنعت خودرو یک نقطه عطف در فعالیت های این صنایع خواهد بود.

رضا رضایی با اشاره به مذاکرات سخت و فشرده و رفت و آمدهای شرکت های معتبر دنیا در ماههای اخیر، اظهار داشت: شرایط دشوار سالهای تحریم به چابکی این صنایع کشور کمک کرده و امروز تمام فعالان این بخش ها در روند مذاکرات خود با شرکت های خارجی دست بالا را در اختیار دارند.
وی ادامه داد: رویداد اسفندماه امسال در کنار برپایی نمایشگاهی از توانمندی های صنعت خودرو ایران از جنبه های استراتژیک هم برای شرکت های ایرانی و هم برای مهمانان خارجی حائز اهمیت است و حتی بسیاری از شرکت ها در هر دو طرف در حال برنامه ریزی و تدوین نقشه راه خود جهت حضور در بازار ایران هستند و به طور حتم با دست پر در این رویداد حاضر می شوند.
وی با اشاره به اهمیت مذاکرات مقتدرانه طرف های ایرانی با شرکت های خارجی گفت: جایگاه صنعت خودرو و قطعه سازی ایران و همچنین بازار خودرو کشور تا اندازه ای مهم و استراتژیک است که هیچ یک از شرکت های خارجی نمی خواهند از این بازار چشم پوشی کنند و همین مساله یک فرصت تاریخی را برای این صنعت و اقتصاد ایران به وجود آورده است.
رضایی عنوان کرد: به واسطه نهایی شدن برجام و پایان تحریم ها در کشور، همایش و نمایشگاه اسفندماه امسال از ابعاد گسترده تری برخودار خواهد بود و به همین دلیل اکثریت قریب به اتفاق قطعه سازان تصمیم گرفته اند تا در این همایش حضور پیدا کرده و به خصوص با شرکت های خارجی همکاری های مشترک داشته باشند.
وی در خصوص مزیت همکاری با قطعه سازان خارجی اظهار کرد: یکی از اهداف این رویدادها همکاری مشترک و رقابت پذیری است که در این صورت همکاری با شرکت های خارجی اگر منتج به سرمایه گذاری مستقیم، ورود تکنولوژی های جدید، دانش فنی روز و توانمند سازی نیروهای متخصص داخلی باشد قطعا مورد استقبال همگان خواهد بود.
وی خاطر نشان کرد: می توان با قاطعیت گفت دست کم ۳۰ درصد قطعه سازان داخلی چیزی کمتر از قطعه سازان مطرح دنیا ندارند و در نتیجه توسعه همکاری های دوجانبه، تعاملاتی انجام خواهد پذیرفت که در نهایت به نفع هر دو طرف می شود.
سومین همایش بین المللی صنعت خودرو کشور ۱۰ و ۱۱ اسفند در سالن اجلاس سران و نمایشگاه توانمندی های صنعت خودرو ۹ تا ۱۲ اسفند در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

منبع: پرشین خودرو

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد