رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=5065

مان آلمان برای شراکت بلندمدت با ایران اعلام آمادگی کرد

در جریان سفر هیئت اقتصادی اتاق بازرگانی تهران به آلمان و بازدید از شرکت خودروسازی “مان”، تقاضای ایران برای دریافت فاینانس و تأمین منابع مالی توسط آلمان اعلام شد و شرکت آلمانی نیز از تمایل خود برای حضور پایدار در ایران خبر داد.
مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران و هیئت اقتصادی همراه در ادامه نشست‌های مشترک خود با مسئولین و شرکت‌های آلمانی دیداری نیز از کارخانه خودروسازی مان داشتند.

در دیدار خوانساری با یورگن لووف یکی از مدیران فروش مان، وی با اشاره به جهش قیمت ارز در ایران در سالهای گذشته و محدود شدن بازار خودروهای سنگین کامیون و اتوبوس گفت: اگر شرکتمان به‌صورت پنج‌ساله در ایران فروش داشته باشد بازار مطلوبی پیش رو دارد که لازمه این کار تأمین مالی و فاینانس است.

رییس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به مشکلات نقدینگی کارخانجات کشور افزود: مشکل کارخانه‌های ایران عدم امکان خریداری محصولات به‌صورت نقد است و نیاز به فاینانس‌های بلندمدت دارند.

وی تأکید کرد: شرکت مان برای حضور درایران باید حداقل فاینانس‌های دوساله را برای کارخانه‌های ما در نظر گیرد.

خوانساری تصریح کرد: در ایران حدود ۶۰ تا ۱۰۰ هزار دستگاه کامیون نیاز به نوسازی دارد و درواقع بازار مناسبی وجود دارد.

یورگن مدیر بخش فروش و بازاریابی شرکت مان نیز گفت: از برقراری ارتباط با ایران خوشحال هستیم و ما می‌توانیم شریک قوی و پایدار برای ایران باشیم.

وی یاد آورشد: شرکت ما برای حضور در ایران به‌دنبال معاملات کوتاه‌مدت نیست، بلکه می‌خواهیم شریک پایدار ایران باشیم.

یورگن لووف، از ساخت اتوبوس‌های این کارخانه در ایران به‌صورت سی‌کِی‌دی (CKD) خبر داد و گفت: چند هفته پیش با یک شرکت ایرانی، قرارداد همکاری برای تولید اتوبوس در ایران به امضا رسیده است.

وی اضافه کرد: تفاهم‌نامه همکاری با یکی دیگر از شرکت‌های ایرانی نیز برای واردات کامیون و موتورهای سنگین به امضا رسیده است.

منبع: تسنیم

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد