رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=5405

نبود تعادل در عرضه و تقاضا ، قیمت خودرو در بازار را صعودی کرد

در شرایطی فعالان بازار از عدم تغییر وضعیت بازار خودرو در یکی دو هفته جاری خبر می دهند که بازار خودرو از اوایل اسفند ماه رونق نسبی را به خود دیده و با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال با افزایش مراجعه و تقاضا مواجه شده است. در روزهایی که امید به تغییر اوضاع بازار خودرو تقریبا به آرزو نمایشگاه داران تبدیل شده بود و با قرار گرفتن در آستانه بهار همچنان شاهد مقاومت بازار بودیم با گذر از مرحله ای دیگر از جریانات سیاسی در کشور به نظر می رسد بازار خودرو روز به روز شرایط بهتری را پیدا می کند و به تدریج با افزایش خریداران روبرو می شود.
تحرک بازار در شرایطی است که بسیاری از خودروسازان با فروش اقساطی محصولات خود بخشی از تقاضای موجود در بازار را جذب کرده‌اند این در حالی است که یکی از فعالان بازار میزان مراجعه مشتریان به بازار شب عید امسال را در مقایسه با سال گذشته بهتر دانسته و معتقد است میزان تقاضای این روزهای بازار از رشد بهتری نسبت به سال گذشته برخوردار است.
محمدی نیکخواه اظهار داشت : در دو هفته اخیر بازار عرضه و تقاضای خودرو تغییر چندانی نداشته و اختلاف قیمتی که در یکی دو مدل از خودروها در بازار وجود داشت همچنان ادامه دارد.
وی با توجه به افزایش قیمت یکی دو مدل از خودروهای داخلی در بازار گفت : در دو هفته گذشته قیمت برخی از خودروها از جمله تندر ۹۰ E2-LP و همچنین خودرو دنا ایران خودرو به دلیل کاهش عرضه و افزایش تقاضا در حدود یک و نیم تا ۲ میلیون تومان بیش از قیمت کارخانه معامله می شوند.
وی خاطر نشان کرد : پیش بینی می شود رونق فعلی بازار خودرو تا حداقل یک هفته آینده ادامه داشته باشد چرا که تعداد خودروهای پلاک شده در روزهای پایانی سال به تدریج در حال کاهش است.
وی همچنین با اشاره به وضعیت بازار خودروهای وارداتی اظهار داشت : پس از رکود طولانی در بازار وارداتی ها به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال بازار خودروهای زیر ۱۰۰ میلیون تومان با کمی رونق همراه شده به طوری در این مدت مراجعه متقاضیان جهت خرید خودروهایی بااین رنج قیمتی افزایش یافته اما همچنان بازار خودروهای با رنج بالای ۱۰۰ میلیون سنگین بوده و تقاضای چندانی ندارد.
این فعال بازار خودرو تصریح کرد : با وجود افزایش تقاضا در بازار خودروهای زیر ۱۰۰ میلیون تومان اما افزایش قیمتی در بازار این خودروها صورت نگرفته است.
نیکخواه تصریح کرد : پیش بینی می شود با اتمام تقاضای بازار شب عید در چند روز آینده ، بازار خودرو مجددا با کاهش تقاضا مواجه شده و تا حداقل اردیبهشت ماه سال آینده به همین منوال خواهد بود.

منبع: خبرخودرو

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد