رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=5366

نقدینگی در صنعت قطعه سازی باید بهینه گردد

عضو هئیت مدیره انجمن قطعه سازان در خصوص  تاثیر پساتحریم در صنعت قطعه سازی گفت: لغو تحریم ها تاثیر مثبتی در روند توسعه صنعت قطعه سازی دارد ولی برای مشاهده نتیجه این روند باید صبور بود.

ابوالقاسم آروند اظهار داشت: صنعت قطعه سازی نیز همانند صنایع دیگر با موانع و مشکلاتی روبرو است که البته بیشتر مشکلات ، داخلی است.

وی در ادامه افزود: موضوع نقدینگی از بزرگترین مشکلات در این صنعت به شمار می رود که تا کنون تغییری نکرده است و باید بهینه گردد.

عضو هئیت مدیره انجمن قطعه سازان تصریح کرد: بهینه سازی نقدینگی در شرایط پسابرجام تاثیر بسزایی در صنعت قطعه سازی دارد که در این صورت می توان خریدها را به صورت اعتباری انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: افت توان مالی در این بخش مشکلاتی را در راستای تولیدات ایجاد می نماید و پیشرفت در صنعت را به تعویق می اندازد.

آروند اذعان داشت: نوسازی ماشین آلات موضوعی است که به فراموشی سپرده شده و در ۲۰سال گذشته به این موضوع پرداخته نشده است لذا نوسازی به طور جدی باید پیگیری و اجرایی گردد.

وی در ادامه افزود: متاسفانه تاکنون هیچ گونه حمایتی از سوی بانک ها صورت نگرفته است. صنعت به حمایت نیاز دارد البته پیشنهاداتی در این زمینه ارائه شده است که از طریق بانک ها و دولت این حمایت ها باید صورت گیرد تا صنعت جان بگیرد.

آروند در پایان با اشاره به پرداخت بخشی از مطالبات  قطعه سازان گفت: در حال حاضر تنها شرکت ایران خودرو جهت پرداخت بخشی از بدهی اش به قطعه سازی اقدام نموده است. لازم به ذکر است که این عدم پرداخت ها باعث ضعیف شدن بنیاد صنعت قطعه سازی می گردد.

منبع: خبرخودرو

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد