رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=5271

هدف اصلی قرارداد بنز تولید کامیون‌های سنگین و کشنده است

مدیرعامل ایران‌خودرو دیزل گفت: همکاری‌های جدید ایران‌خودرو با بنز در دو محور خودروهای تجاری و باری و خودروهای سواری در چارچوب راه‌اندازی مرکز فروش شرکت ستاره ایران دنبال می‌شود.

غلامرضا رزای بابیان اینکه با این روند قراردادهای جدید همکاری ایران‌خودرو دیزل با بنز برای تولید محصولات مختلف تا پایان امسال امضاء می‌شود تصریح کرد: همچنین تشکیل شرکت‌های جوینت وینچر(تولید مشترک) در حال انعقاد قرارداد هستیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه بیشتر این قراردادها برای تولید کامیون‌های سنگین و کشنده خواهد بود افزود: البته درزمینهٔ خودروهای سبک نیز در حال بررسی هستیم و تولید کامیون‌های آکتروس سبک بنز هم کشنده و هم انواع کامیون را در برنامه داریم و کشنده آکتروس که از موتور قوی‌تر برخوردار است، جای اکسور را خواهد گرفت و این کشنده در آینده نزدیک از مدار تولید خارج خواهد شد. طراحی مینی‌بوس هفت متری دو در جدید با ظرفیت بیشتر و اتوبوس شهری ۱۲ متری و ۱۸ متری نیز طراحی و نمونه‌سازی شده و در مرحله آزمون است.

مدیرعامل ایران‌خودرو دیزل در پاسخ به سؤالی درباره اینکه نحوه همکاری ایران‌خودرو دیزل و با بنز چگونه خواهد بود و آیا مونتاژ محصولات این خودروساز آلمانی رویکرد اصلی خواهد بود نیز اظهار کرد: گرچه همکاری ایران‌خودرو دیزل و بنز برای تولید خودروهای تجاری و باری با مونتاژ آغاز می‌شود اما بر اساس برنامه زمان‌بندی پیش‌بینی‌شده تا با ساخت داخل بالا این همکاری مشترک ادامه یافته و تولید انجام می‌شود.

رزای در انتها نیز گفت: قراردادهای تشکیل شرکت‌های جوینت وینچر برای تولید مشترک تا پایان امسال به امضای نهایی رسیده و از خردادماه سال آینده عملیاتی شده و بعدازآن به اجرا درمی‌آید.

منبع: عصرخودرو

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد