رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=5429

پیش بینی کاهش هزینه تولید خودرو در سال ۹۵

نایب رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی خودرو گفت: چنانچه دولت و مجلس موانع  موجود در فضای کسب و کار را برطرف نکنند عملا رغبتی برای سرمایه گذاری خارجی در ایران ایجاد نخواهد شد.

احمد رضا رعنایی با توجه به تاثیر شرایط موجود بر حضور جدی تر سرمایه گذاران خارجی اظهار داشت : هر چند اجرای برجام می تواند تا حدودی در بهبود شرایط کنونی و عبور از رکود اقتصادی نقش موثری ایفا کند اما مسلما حضور شرکتهای خارجی و سرمایه گذاری آنان در اوضاع فعلی کسب و کار، ارتباط تنگاتنگی با سیاست دولت و فراهم نمودن بسترهای لازم برای سرمایه گذاری خارجی دارد.

وی تصریح کرد : اینکه دولت پس از برجام کماکان سیاست های انقباضی را ادامه داده و سیاست های انبساطی پولی را اعمال نکند یقینا موجب آسیب به بخش های اقتصادی و تولیدی در کشور خواهد شد.

وی تصریح کرد : اینکه دولت پس از برجام کماکان سیاست های انقباضی را ادامه داده و سیاست های انبساطی پولی را اعمال نکند یقینا موجب آسیب به بخش های اقتصادی و تولیدی در کشور خواهد شد.

این فعال در صنعت قطعه سازی کشور با اشاره به فضای نامناسب کسب و کار در ایران اظهار داشت : متاسفانه همچنان فضای کسب و کار در داخل برای حضور شرکتها و سرمایه گذاری خارجی مناسب نیست بنابراین چنانچه دولت و مجلس موانع  موجود در فضای کسب و کار را برطرف نکنند عملا رغبتی برای سرمایه گذاری خارجی در ایران ایجاد نخواهد شد.

رعنایی با اشاره به تداوم مشکل نقدینگی در صنعت قطعه سازی کشور گفت : با فراهم سازی بستر و رفع موانع موجود و حضور سرمایه گذاران خارجی قطعا بخشی از مشکلات اقتصادی صنایع برطرف و با ایجاد تحرک در صنایع تولیدی شاهد رفع رکود از اقتصاد کشور خواهیم بود.

وی در ادامه به تاثیر شرایط کنونی بر تعدیل قیمت در صنعت خودرو و قطعه سازی پرداخت و اظهار داشت : انتظار می رود بخشی از افزایش هزینه قطعه سازان و خودروسازان در سال ۹۵ با کاهش هزینه های ناشی از اجرای برجام و روان سازی جریان مبادلات بانکی تعدیل شود.

وی افزود : متاسفانه تحریم و مشکلات و موانعی موجود هزینه های زیادی را به شرکتهای قطعه سازی و خودروسازی تحمیل کرد که با رفع کامل تحریم ها و روان سازی مبادلات بانکی و گشایش ال سی این جریان تا حدودی بر کاهش هزینه تولید قطعه سازان و خودروسازان تاثیر خواهد گذاشت.

وی تصریح کرد : در صورتی که تاثیر کاهشی شرایط موجود با افزایش هزینه های دستمزد و انرژی در سال آینده ، هماهنگ شود به نظر می رسد سال ۹۵ هزینه تولید قطعات و قیمت خودرو افزایش نخواهد یافت.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد : با امکانات و شرایطی که ایجاد شده پیش بینی می شود بخشی از هزینه قطعه سازان و خودروسازان کاهش یابد اما نمی توان انتظار کاهش قیمت خودرو را در سال آینده را داشت.

منبع: خبرخودرو

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد