رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=5848

افزایش قیمت خودرو در شرایط کنونی منطقی است

به گزارش یدکی رسانه به نقل از خبرخودرو ، عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس اسلامی با اشاره به اینکه افزایش قیمت خودرو با توجه به شرایط کنونی منطقی است تصریح کرد : در صورتی که همزمان موضوع بهره وری و موارد مورد انتظار مشتریان در خصوص تغییر مدل و ارتقاء کیفی خودروها در نظر گرفته شود طبعا افزایش قیمت نیز موضوعی منطقی خواهد بود.

سید عبدالکریم هاشمی با توجه به ارائه درخواست اصلاح قیمت خودرو خودروسازان افزود : امروز افزایش منطقی قیمت خودرو با توجه به نرخ تورم موضوعی است که باید مورد توجه قرار گرفته و به آن پرداخته شود.

وی ضمن اشاره به افزایش منطقی قیمت هر کالایی با توجه به شرایط اقتصادی و نرخ تورم اظهار داشت : البته مشکلی که معمولا در این راستا وجود دارد نارضایتی مصرف کنندگان از کیفیت تولیدات داخلی است چرا که همواره مقایسه قیمت ، کیفیت خودروهای داخلی با محصولات خارجی توسط متقاضیان داخلی صورت می گیرد .

وی تصریح کرد : باید ارتقای کیفی خودروها و منطقی کردن قیمت ها را که هر ساله با آن مواجه هستیم را حل نماییم.

وی گفت : البته خودروسازان نیز باید تولیداتشان را متناسب با نیاز بازار ، سلیقه مشتریان ، قیمت تمام شده و سود مورد انتظار عرضه نماید تا متحمل ضرر و زیان نشود.

نماینده هرمزگان ، میناب و جاسک در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : از سویی این انتظار وجود دارد که موضوع بهره وری در این صنعت دنبال شود و مساله هزینه های زائد در بنگاههای اقتصادی کشور خصوصا خودروسازی به نوعی حل و فصل شود در صورتی این اقدامات به درستی صورت گیرد مسائل مربوط به افزایش قیمت با توجه به نرخ تورم و یا افزایش هزینه ها و سود مورد انتظار خودروسازان موضوعی عادی خواهد بود.

هاشمی افزود : اما از آنجا که اقداماتی در این زمینه صورت نمی گیرد و اگر حرکتی نیز می شود بسیار محدود بوده و قابل توجه نیست از این رو هر گونه در خواست افزایش قیمت ها مورد توجه مردم و رسانه ها قرار می گیرد.

وی با اشاره به تاثیر وجود بازار رقابتی در تعیین قیمت خودرو خاطر نشان کرد : با ایجاد بازار رقابتی مسلما قیمت خودرو در جریان بازار عرضه و تقاضا تعیین خواهد شد امروز خودروسازان باید نظر مشتریان ، کشش بازار و منطقی کردن قیمت ها را در نظر گرفته و این جریان را اصلاح نمایند که مسلما این روند راهکاری اساسی برای کلیه بازارهاست.

وی تاکید کرد : در صورتی که در مسیری قرار گیریم که صرفا کیفیت خودرو و بازار عرضه و تقاضا قیمت ها را تعیین نماید دیگر نیازی به حضور شورای رقابت و قیمت گذاری خودرو نخواهد بود.

وی گفت : باید به سمتی برویم که در یک بازار منطقی وبا توجه به عرضه و تقاضا قیمت ها تعیین شود و مشتریان به سهولت و با توجه به نیاز و توان مالی و ایمنی و کیفیت خودروها قدرت انتخاب داشته باشند .

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد