رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=5602

ایران سیزدهمین بازار بزرگ خودرو جهان شد

فروش ۱.۰۵ میلیون خودرو در ۲۰۱۵

به گزارش یدکی رسانه و به نقل از تسنیم، سازمان بین المللی سازندگان وسایل نقلیه موتوری اعلام کرد در سال میلادی گذشته بیش از یک میلیون دستگاه خودرو در ایران به فروش رفت و ایران سیزدهمین بازار بزرگ خودرو جهان در این سال شناخته شد.

سازمان بین المللی سازندگان وسایل نقلیه موتوری اعلام کرد در سال میلادی گذشته بیش از یک میلیون دستگاه خودرو در ایران به فروش رفته است.

بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده از سوی این نهاد بین المللی در سال ۲۰۱۵ بالغ بر ۱ میلیون و ۵۵ هزار و ۴۰۰ دستگاه خودرو در ایران به فروش رسیده است. فروش خودرو در ایران طی این سال نسبت به سال قبل از آن ۵۱ هزار و ۳۰۰ دستگاه کاهش داشته است. در سال پیش از آن ۱ میلیون و ۱۰۶ هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرو در ایران به فروش رسیده بود.

بر اساس این گزارش ایران سیزدهمین بازار بزرگ خودرو در جهان طی سال ۲۰۱۵ شناخته شده و ۱٫۵۹ درصد از کل فروش خودرو در جهان به بازار ایران اختصاص داشته است.

کل خودروهای فروش رفته در جهان طی سال ۲۰۱۵ بالغ بر ۶۶ میلیون و ۳۱۱ هزار و ۹۱۷ دستگاه بوده است. این رقم نسبت به سال قبل از آن ۸۹۴ هزار و ۵۳۷ دستگاه افزایش داشته است. در سال ۲۰۱۴ بالغ بر ۶۵ میلیون و ۴۱۷ هزار و ۳۸۰ دستگاه خودرو در جهان به فروش رسیده بود.

چین بزرگترین بازار خودرو جهان در سال ۲۰۱۵ شناخته شده و ۲۱٫۱۴ میلیون دستگاه خودرو در این کشور طی سال ۲۰۱۵ به فروش رسیده است. آمریکا با فروش ۷٫۵۷ میلیون دستگاه در رتبه دوم و ژاپن با فروش ۴٫۳۱ میلیون دستگاه در رتبه سوم از این نظر قرار گرفته اند.

 

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد