رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=5659

ایران و اتریش با هم قطعه می سازند

به گزارش “یدکی رسانه“، به نقل از پرشین خودرو؛ رییس انجمن قطعه سازان ایران می گوید یک تفاهم نامه همکاری طی سفر اخیر هیات اقتصادی از طرف ایران به کشور اتریش با همتای اتریشی خود به امضاء رسانیده است.
محمد باقر رجال با بیان این مطلب اظهار داشت: در سفری که از پیش تعیین شده بود و در راستای همکاری های اخیری که انجمن قطعه سازان ایران با شرکای هندی، فرانسوی و ترکیه ای خود طی ۲ ماه گذشته انجام داده بود، یک تفاهم نامه همکاری مابین انجمن قطعه سازان ایران و انجمن قطعه سازان اتریش منعقد شد.
وی در همین رابطه اظهار داشت: کشور اتریش گرچه در زمینه ساخت خودرو فعالیت چندانی ندارد و به عبارت دیگر خودرویی تولید نمی کند اما در خصوص قطعه سازی به شدت موفق عمل می کند و تقریبا قطعات بسیاری از برند های معتبر خودروسازی اروپا و دنیا در کشور اتریش و در شرکت های قطعه سازی اتریشی تولید می شود.
رجال در خصوص هدف این دیدار و تفاهم نامه آن توضیح داد: انجمن قطعه سازان ایران و اتریش سابقه همکاری مطلوبی دارند چرا که ۱۵ سال پیش هم چنین نشستی میان ۲ طرف برگزار شد اما متاسفانه در این چند سال همکاری ها با توجه به شرایط خاص کشور متوقف ماند اما طی این ۲ سال دوباره بحث همکاری های مشترک و تعاملات گسترده تر به میان آمده است.
رییس انجمن قطعه سازان با مثبت ارزیابی کردن این دیدار و تفاهم نامه امضا شده میان ۲ طرف ابراز داشت: این تفاهم نامه بیشتر حول محور همکاری های مشترک میان ۲ کشور منعقد شده است و بحث اصلی آن شناخت توانایی هر ۲ طرف است. طرف اتریشی به شدت علاقه مند است با شرکت های قطعه سازی ایرانی همکاری کند و توانایی های ایران را در این زمینه شناسایی کند.
وی کلیدی ترین نکته در این تفاهم نامه را بحث «جوینت ونچر» میان ۲ طرف اعلام کرد و افزود: طرف اتریشی علاقه مند است پس از کسب اطلاع دقیق از میزان توانمندی های ایران در زمینه قطعه سازی بحث قراردادهای تجاری بلند مدت را مطرح کند چرا که انجمن قطعه سازی اتریش و شرکت های قطعه سازی معتبر این شرکت قصد دارند تخصصی تر به موضوع همکاری بپردازند.
یادآور می شود یک هیات ۱۱۰ نفری اقتصادی و سیاسی از ایران که قرار بود با همراهی رییس جمهوری به اتریش سفر کند به دلایل امنیتی و به خاطر آنچه «برنامه ریزی برای تظاهرات منافقین در وین» خوانده شد، کنسل شد اما هیات اقتصادی رفت و چند قرار داد نیز امضاء کرد که قرارداد انجمن قطعه سازان ایران نیز یکی از این قرار دادها بود.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد