رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=5610

سالی پر فراز و نشیب برای خودروسازان

دبیر انجمن خودرو سازان

به گزارش “یدکی رسانه” به نقل از خبرخودرو، دبیر انجمن خودروسازان ایران ، سال ۹۴ را ، سالی پر فراز و نشیب برای خودروسازان دانست و گفت : با وجود اینکه در بخش عمده ای از سال گذشته صنعت خودرو در تحریم قرار داشت اما خوشبختانه مذاکرات تیم هسته ای و پذیرش و اجرای برجام در ماههای پایانی سال ۹۴، چشم انداز و شرایط امیدوار کننده ای را برای کلیه صنایع به خصوص خودروسازان بوجود آورد.

احمد نعمت بخش افزود : در سال گذشته و همزمان با اجرای برجام و سفر رئیس جمهور به فرانسه اولین قرارداد خودرویی کشور با شرکت پژو برای تولید سه خودرو جدید منعقد گردید چنانچه آغاز تولید این خودروها با ۴۰ درصد ساخت داخل و صادرات ۳۰ درصد از آنها در ادامه همراه خواهد بود.

وی همچنین نمایشگاه توانمندی های صنعت خودرو را از حرکت های موثر در این صنعت اعلام کرد و گفت : نمایشگاه توانمندی های صنعت خودرو که با حضور شرکتهای بزرگ خودروساز و قطعه سازی و برگزاری همایشی در این ارتباط از اقدامات بسیار خوبی بود که اواخر سال گذشته با حمایت وزارت صنعت ، معدن و تجارت برگزار گردید.

وی همچنین به افت تولید خودرو در سال ۹۴ پرداخت و اظهار داشت : در سال گذشته به جهت تحریم ها و از سویی رکود حاکم بر کشور ، تولید خودرو به یک میلیون دستگاه رسید که در مقایسه با سال ۹۳ نشان از افت حداقل ۱۰ درصدی تولید خودرو در سال ۹۴ است.

وی گفت : امید است با اقداماتی که دولت در جهت خروج از رکود اجرایی می کند ، سال ۹۵، سال بهتری به لحاظ تولید و فروش برای خودروسازان باشد.

وی همچنین به تاثیر اجرای برجام و رفع تحریم ها بر تغییر شرایط خودروسازان پرداخت و اظهار داشت : پیش بینی می شود با رفع تحریم ها و رفع موانع ورود قطعات مورد نیاز از شرکتهای مادر ، کیفیت خودروهای تولیدی در کشور افزایش یابد هر چند خودروسازان همواره برنامه های زیادی جهت رفع عیوب و توسعه محصول را دنبال می کنند و در این راستا در نظر دارند تا با عرضه محصولات جدید به بازار، به تدریج خودروهای قدیمی را از چرخه تولید خارج نمایند.

دبیر انجمن خودروسازان ایران ، بهبود کیفیت در تولید را جزء برنامه های خودروسازان دانست و گفت : هیچ زمان جریان بهبود کیفیت در شرکتها با وجود تحریم ها و موانع و مشکلات متوقف نشده است اما آنچه که امروز مورد نارضایتی مصرف کنندگان داخلی شده تولید خودروهای قدیمی است که قطعا تولید خودروهای جدید و توقف تولید خودروهای قدیمی در برنامه های آتی شرکتهای خودروساز قرار دارد که بخشی از برنامه ها و تولیدات آتی خودروسازان در نمایشگاه توانمندی های صنعت خودرو ، به نمایش گذاشته شد.

نعمت بخش ابراز امیداوری کرد که با اجرای برنامه توسعه محصول در شرکتهای خودروساز ، سال های جاری، روند رو به رشدی به لحاظ کمی و کیفی پیش روی صنعت خودرو ایران باشد.

وی گفت : انتظار می رود با رفع کامل تحریم ها و کلیه موانع و مشکلات در همکاری ها و بازگشایی سوئیفت شاهد شکوفایی بیشتر در صنعت خودرو ایران باشیم.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد