رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=5638

عدم رعایت عدالت در پرداخت مطالبات قطعه سازان

به گزارش “یدکی رسانه” به نقل از خبر خودرو ، عضو هیات مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازی کشور گفت : هر گونه اقدام خودروسازان در جهت کاهش مدت زمان پرداخت مطالبات قطعه سازان می تواند کمک موثری به رفع مشکلات این بخش از صنعت و رونق صنعت قطعه سازی کشور باشد.

مطلب زاده افزود : در حال حاضر مدت زمان پرداخت مطالبات بسیاری از قطعه سازان حدود ۸ تا ۱۱ ماهه شده است و متاسفانه برخی از خودروسازان عملکرد خوبی در پرداخت مطالبات قطعه سازان ندارند.

وی تصریح کرد : اینکه گاها از سوی برخی از فعالان در این صنعت عنوان می شود مدت زمات پرداخت مطالبات کاهش یافته و به حدود  ۹۰ روز رسیده صحت ندارد.

وی اظهار داشت : چنانچه مدت زمان پرداخت مطالبات قطعه سازان کاهش یابد مسلما می تواند بخش مهمی از مشکلات نقدینگی قطعه سازان را حل نماید چرا که امروز بخش زیادی از سرمایه در گردش قطعه سازان در واحدهای خودروسازی بلوکه شده و قطعه سازان در این راستا ناگزیر به پرداخت بهره های سنگین به بانک ها شده اند.

وی تاکید کرد : ضمن اینکه امروز سودهایی که در آنالیز قیمت بین قطعه ساز و خودروساز تعیین شده عملا سودهای بسیار کمی در مقایسه با بهره های بالایی است که قطعه سازان به بانک ها پرداخت می کنند و همین جریان متاسفانه مانع رشد صنعت قطعه سازی شده است.

وی خاطر نشان کرد : شرایط کنونی حاکم بر صنعت قطعه سازی و عدم پرداخت به موقع مطالبات و فشار نقدینگی در این صنعت متاسفانه روز به روز مشکلات در این بخش را افزایش داده و واحدها را ناگزیر به تعدیل نیرو و تعطیلی نموده است.

این فعال در صنعت قطعه سازی کشور تاکید کرد : امروز علاوه بر مشکل نقدینگی ، مطالبات دولتی همانند ارزش افزوده ، بیمه های تامین اجتماعی و دارایی ، قطعه سازان را برای پرداخت به موقع تحت فشار زیادی قرار داده است.

مطلب زاده اظهار داشت : هم اکنون قطعه ساز ناگزیر است مالیات بر ارزش افزوده را از محل فروش قطعه به خودروساز پرداخت کند در حالی که خودروساز این مبلغ را به قطعه ساز پرداخت نمی کند.

وی همچنین با انتقاد از نبود عدالت در پرداخت مطالبات قطعه سازان گفت : در شرایطی که برخی از قطعه سازان بیش از ۳۰۰ روز است که مطالبات را دریافت نکردند مطالبات تعداد خاصی از قطعه سازان ۶۰ و یا گاها ۹۰ روزه پرداخت می شود که جای بسی تاسف است.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد