رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=5633

قرارداد با پژو از حرکت های موثر صنعت خودرو در سال ۹۴ بود

به گزارش “یدکی رسانه” به نقل از خبر خودرو ، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : سال ۹۴ در مقایسه با سال های گذشته در راستای تولید و حفظ اشتغال در کشور تلاش خوبی از سوی خودروسازان صورت گرفت که مسلما از نقاط مثبت این صنعت در سال گذشته است.

روح الله عباسپور قرارداد با پژو را از حرکتهای موثر صنعت خودرو در سال گذشته اعلام کرد و افزود :  در راستای قرارداد و سرمایه گذاری مشترکی که سال گذشته با شرکت پژو بسته شد انتظار می رود که شاهد تولید محصولات جدیدی در سال جاری در کشور باشیم این در حالی است که چنانچه تمامی موارد فوق در قرارداد با شرکتهای خارجی همچون ۴۰ درصد ساخت داخل و صادرات ۳۰ درصد از تولیدات محقق شود مسلما می تواند در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل باشد.

وی همچنین با توجه به ضرورت حرکت خودروسازان در راستای تحقق نامگذاری امسال به اقتصادی مقاومتی و اقدام و عمل خاطر نشان کرد : خودروسازان در سال ۹۵ در جهت اجرای اقتصاد مقاومتی باید در تعامل با خودروسازان معتبر و جهانی در جهت تولید محصولات جدید در داخل و ارتقاء کیفی تولیدات اقدام جدی داشته باشند.

وی تصریح کرد : اقدام در جهت کاهش قیمت تمام شده تولید ، کاهش مصرف سوخت خودروها و تعامل با مراکز علمی و دانشگاهی از اقداماتی است که می تواند در راستای تحقق شعار امسال و دستیابی به اقتصاد مقاومتی و اقدام جدی در حوزه صنعت خودرو باشد.

نماینده بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی با توجه به مفهوم اقتصاد مقاومتی اظهار داشت : پایه و اساس اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید داخل و افزایش توان داخلی و استفاده از ظرفیت ها و قابلیت های داخل کشور و درون زایی و خود اتکایی با نگاه به بیرون و صادرات محصولات است که باید در سال ۹۵ این حرکتها در کلیه بخش های تولیدی و صنعتی به خصوص صنعت خودرو عملی شود.

عباسپور همچنین خصوصی سازی واقعی و  اصلاح الگوی مصرف را از دیگر حرکتهای ضروری در راستای تحقق شعار امسال در صنعت خودرو ذکر کرد و افزود : در راستای عمل به اقتصاد مقاومتی و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی ، باید خصوصی سازی واقعی و همچنین اصلاح الگوی مصرف تحقق عینی و عملی یابد .

 

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد