رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=5861

۲۰ نمایشگاه خودرو درفروردین ماه تعطیل شد!

نمایشگاه خودرو

رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه و فروشندگان خودرو از بی انصافی های اداره مالیات در تعیین مالیات های سنگین و ناحق برای نمایشگاه های خودرو انتقاد کرد و خطاب به مسئولان مربوطه گفت: در صورت ادامه این شرایط، منتظر از پادرآمدن بقیه نمایشگاه های خودرو باشید.

امیرارسلان منصوری از تعطیلی ۲۰ نمایشگاه خودرو در فروردین ماه سال جاری به علت نبود توانایی در پرداخت مالیات ادارات دارایی خبر داد.

وی افزود: متاسفانه مالیاتی که اداره دارایی برای این نمایشگاهها تعیین کرده، آنقدر زیاد و بی انصافانه است که این نمایشگاهها اقدام به تعطیلی واحدهای صنفی خود کردند.
رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه و فروشندگان خودرو تصریح کرد: در سال های قبل برای برخی از این نمایشگاهها به طور تقریبی ۳۰ میلیون تومان مالیات تعیین شده بود اما هم اکنون اداره دارایی برای آنها مالیات ۳۰۰ میلیونی تعیین کرده که اصلا انصاف نیست.
وی متذکر شد: در صورت ادامه این وضعیت، باید در انتظار از پا درآمدن نمایشگاهها و فروشندگان خودرویی که به صورت قانونمند در حال فعالیت هستند، باشیم.
 منصوری در خصوص وضعیت کسب و کار نمایشگاههایی که صرفا به خرید و فروش خودروهای لوکس خارجی اقدام می کنند، نیز گفت: اکثر واحدهای صنفی ما به صورت حق العمل کار می کنند و در واقع امانی فروش شدند چون ریسک کار بالاست و خرید و فروش انجام نمی دهند.
وی گفت: متاسفانه سازمان مالیات پذیرای این مسئله نیست که فروشندگان خودرو به صورت حق العمل کار انجام می دهند؛ اگر این مسئله را از ما بپذیرد که ما حق العمل کار می کنیم، آن وقت باید مطابق کمیسیونی که اخذ می شود، از ما مالیات بگیرد.
رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه و فروشندگان خودرو گفت: هم اکنون اداره دارایی براساس قیمت خودرو از ما مالیات دریافت می کند یعنی از خودرو ۱۰۰ میلیونی ۹۰۰ هزار تومان دریافت می کند در حالی که ما باید ۹ درصد ارزش افزوده را آن هم از میزان کمیسیون دریافت شده به اداره دارایی پرداخت کنیم.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد