رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=5858

۵ درصد محصولات ایران خودرو چینی می شود/ مونتاژ «دانگ فنگ» در بزرگ‌ترین خودروساز کشور

در بحبوحه مذاکرات صنعت خودرو ایران با بزرگان خودروسازی دنیا، شرکت ایران‌خودرو با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرده که خودرو H30 CROSS را به عنوان محصول جدید خود روانه بازار می‌کند.

به گزارش یدکی رسانه، بزرگترین خودروساز کشور در حالی که با چند خودروساز بزرگ دنیا به مذاکره می پردازد در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که خودرو H30 CROSS را به عنوان محصول جدید خود روانه بازار می کند. این درحالی است که در جلسه امروز شورای سیاستگذاری خودرو، صنایع خودروسازی کشور از هر گونه سی‌کی‌دی کاری منع شده و اعضای این شورا از مدیران صنعت خودرو خواسته اند به خاطر صیانت از تولید ملی دست از مونتاژ هر نوع خودرو خارجی که قطعات آن داخلی سازی نمی‌شود، بردارند.

ایران‌خودرو در حالی از H30 CROSS که با برند شرکت دانگ فنگ چین عرضه می‌شود، به عنوان محصول جدید خود یاد کرده که پیش از آن نیز اقدام به فروش یک خودرو چینی دیگر با برند هایما کرده بود.

ظاهرا ایران خودرو قصد دارد با مونتاژ برخی خودروهای شاسی بلند چینی که زیر ۱۰۰ میلیون تومان قیمت دارند، خلا خودروهای شاسی بلند ارزان را در رنج قیمتی ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومان جبران کرده و یا به رقابت با کرمان موتور که به طور صد در صد خودروهای چینی به تولید می‌رساند بپردازد.

این اقدام ایران خودرو در حالی صورت می گیرد که با کم کردن تعرفه واردات خودرو می‌توان خودروهای با کیفیت‌تر کره ای، ژاپنی و حتی اروپایی را به طور کامل وارد کشور کرد.

ایران‌خودرو که پس از تحریم‌ها، هیاهویی در خصوص مذاکره با بزرگان صنعت خودرو دنیا به راه انداخته، در نهایت متوسل به مونتاژکاری خودروهای چینی شده است.

دانگ فنگ علاوه بر عرضه این شاسی بلند خود، در دوره تحریم ها با سایپا دیزل همکاری کرده و خودروهای تجاری خود را در این شرکت به تولید می‌رساند.

حال بر چه اساس ایران‌خودرو به سراغ یکی از شرکای رقیب خود رفته جای سوال دارد. این رفتار بزرگترین خودروساز خاورمیانه، سبب شده برخی از کارشناسان صنعت خودرو کشور در خصوص به ثمر رسیدن نتایج مذاکرات ایران‌خودرو با شرکای اروپایی با دیده تردید نگاه کنند.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد