دوشنبه ,۷ بهمن ۱۳۹۸
خانه / اخبار / بهترین زمان برای رقابتی‌کردن خودرو

بهترین زمان برای رقابتی‌کردن خودرو

به گزارش “یدکی رسانه” به نقل از ایسنا، رییس کمیته تولید ملی و حمایت از ساخت داخل مجلس، بهترین راه بستن روزنه سوء استفاده قیمتی خودروسازان داخلی و وارد کنندگان خودرو در دوران پساتحریم را به اجرا درآوردن سیاست رقابت‌پذیر کردن خودروسازان داخلی دانست.
سیدمحمد بیاتیان گفت: در محدوده قیمتی پژو ۲۰۶ تعداد مشتریان ایران خودرو نسبت به گذشته کاهش داشته است چون تنوع خودروهای وارداتی اروپایی و چینی در محدوده قیمتی این خودرو افزایش یافته است.

نماینده مردم بیجار در مجلس نهم، دوران پسابرجام را بهترین زمان برای رقابتی کردن صنعت خودروسازی داخلی دانست و افزود: هر چه از اجرای برجام می‌گذرد و حضور خودروسازان اروپایی در ایران پر رنگ‌تر می‌شود به همان نسبت استقبال مردم از خرید برندهای با کیفیت اروپایی افزایش می‌یابد. بازار این قابلیت را دارد که قیمت خودروهای ایرانی براساس میزان رضایت‌مندی و حجم تقاضا تعیین شود.

وی افزود: در صورت آزادسازی قیمت‌گذاری خودرو، مدیران خودروساز کشور برای باقی ماندن در بازار چاره‌ای جز افزایش کیفیت و بهبود خدمات پس از فروش نخواهند داشت. توجه جدی‌تر وزارت صنعت، معدن و تجارت به این مهم در شرایطی که قیمت خودرو به صورت انحصاری توسط خودروساز و شورای رقابت تعیین می شود و میزان رضایت یا نارضایتی مشتریان هیچ تاثیری در قیمت گذاری ندارد، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

رییس کمیته تولید ملی و حمایت از ساخت داخل مجلس وزارت صنعت، معدن و تجارت را مسئول تصمیم‌گیر برای رقابتی کردن صنعت خودروسازی کشور دانست و افزود: مجلس در جایی که شاهد اجرا نشدن قانون توسط دستگاه‌های اجرایی است می‌تواند وزیر را مورد سوال یا استیضاح قرار دهد اما اجرای قانون بر عهده دستگاه‌های مسئول است.

بیاتیان در عین حال وزیر صنعت، معدن و تجارت را معتقد به رقابت‌پذیر کردن صنعت خودرویی کشور دانست و ابراز امیدواری کرد نعمت‌زاده هرچه زودتر این مسئله را پیاده کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا به ما کمک کنید تا از رباط ها جلوگیری کنیم *