رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=6127

گامی که باید برداریم

نمایشگاه قطعات و لوازم یدکی خودرو زنجان پس از ۴ روز پایان یافت

در ادامه به فرصت ها و تهدید های این گونه نمایشگاه ها، می پردازیم

 

برگزاری نمایشگاه زنجان با حضور فعالان قطعات خودرو ،خودرو ،تجهیزات نمایشگاهی ،تونینگ و آپشن های مفید و برای مرکز استان کهن زنجان می تواند فرصت مناسبی برای تحرک اقتصادی در این بخش باشد .اما شاید بهتر است فارغ از هر تعلق خاطری به صنف لوازم یدکی و صنوف خودروی دیگر به این فکر کنیم که مصلحت جامعه یعنی استفاده کنندگان از خودرو چیست ؟سایر تجارب کشور ها در منطقه یا کشور های توسعه یافته برای توزیع قطعات یدکی خودرو چه راهکاری به ما می دهد .
مسلما بیشترین بلکه قریب به تمامی قطعات یدکی خودرو باید توسط تکنسین یا همان مکانیک خودرو یا برقکار یا جلو بندی ساز یا …. تغییر یا تعویض و تنظیم شود .بنا براین تکنسین مربوطه می تواند به صاحب خودرو مشاوره دهد که کدام قطعه با چه مشخصات و کیفیتی مناسب خودروی شماست .اغلب صاحبان خودرو نیز اطلاعات فنی و دقیق ندارند بنابراین گزینه مطمئن تر بر ایشان اعتماد به پیشنهاد کاردان (تکنسین )است .
از سوی دیگر صاحب خودرو مایل است تمامی کار ها ،خدمات ،تنظیمات و چکاپ های لازم را در یک محل دریافت کند .به عبارت دیگر درست تر آن است که ما به سوی ایجاد تعمیر گاههای بزرگ (جنرال سرویس ) یا متوسط برویم و برای تعمیر و آماده سازی خودرو و آئین نامه تدوین کنیم .بر اساس دستور العمل (پروتکل)و استاندارد های معینی خودرو تعمیر و چکاپ شود و تمامی عیوب آن برطرف و تنظیمات لازم صورت گیرد .حتی ظاهر خودرو نیز وارسی شود و با هماهنگی صاحب خودرو ضمن دریافت صورتحساب ،صورت وضعیت خودرو که نشانگر میزان اطمینان از ایمنی و کارکرد قسمت های مختلف آن است را بگیرد .تا در صورت بروز هرگونه نقص یا حادثه ای تعمیرگاه، کاردان ها و کارشناسان آن پاسخ گو باشند .این تعمیرگاههای بزرگ یا متوسط می توانند انبار لوازم یدکی پر مصرف داشته و سایر اقلام را حسب نیاز از بازار تهیه کند صاحبان قطعات نیز می توانند برند و محصولات خود را ضمانت کرده و در مقابل تعمیر گاه پاسخگو باشند .چهره شهر ها و جاده ها علی الخصوص ورودیهای شهر با مغازه های اگزوز سازی ،باطری سازی ،پنچر گیری ،مکانیکی ،جلوبندی سازی ،صافکاری و نقاشی و دهها شغل دیگر نا زیبا نشود برسد این راه تجربه شده ,متداول و از هر نظر پسندیده موانعی است به طور مثال :خاطره ذهنی افراد از تعمیر گاههای بزرگ و متوسط خصوصا نمایندگی خودرو سازان آن است که خودردو را تحویل می گیرند و صاحب خودرو نمی داند با آن چه می کنند فقط یک صورتحساب بلند بالا و گران قیمت را باید پرداخت کنیم .اگر هم مشکلی مواجه شدی و دوباره مراجعه کردی و مجددا پول پرداخت کنیم که خیلی هم بی ربط نیست .کم و بیش همه صاحبان خودرو با چنین وضعیتی روبرو بوده اند .
از سوی دیگر صاحبان تعمیرگاههای بزرگ کاردان های فنی ،کارشناسان و استاد کاران را حقوق بگیرند نمی گذارند در ارزش افزوده سود مجموعه شریک شوند توجیه شان هم این است که مثلا من یکهزار متر تعمیرگاه دارم تجهیزات گران قیمت دارم ،مالیات و عوارض می دهم پس سهم من باید بالاتر باشد .
واقعیت این است که اگر اتحادیه های صنفی خودروی کنار هم بشینند و از متخصصان سازماندهی و مدیریت و کارگروهی بخواهند که برای آنها حدود و شعور کارشان را نعیین و روشهای دقیق ،قابل درک و منصفانه پیشنهاد می دهند هم صاحبان خودرو ،هم شهروندان ،هم شاغلین این صنوف و هم دولت و نیروی انتظامی و در بحث ما مهم از همه تولید و تانین کنند گان قطعه و حتی خودرو سازان متناسب و عادلانه خواهند برد و جامعه شهاد بسیاری از حوادثی دلخراش درتردد های جاده ای و شهری نخواهد بود . حسن بشارت نیا

 

با ما همراه باشید

برای مشاهده کانال یدکی رسانه روی آیکون تلگرام کلیک فرمایید

برای عضویت در کانال پس از ورود به کانال

join

را لمس کنید

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد