رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=6295

نمره زیر ۱۰ وزارت صنعت در تحقق اقتصاد مقاومتی

عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه هنوز برای حمایت از تولید و مدیریت واردات و مبارزه با قاچاق کالا اقدامات زیادی مانده که باید اجرایی شود، گفت: وزارت صنعت نمره زیر ۱۰ را برای تحقق اقتصاد مقاومتی کسب کرده‌ است.

 

حمیدرضا فولادگر، با اشاره به اینکه اقدامات دولت و به ویژه وزارت صنعت در سال‌های اخیر برای تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی کافی نبوده است، اظهار داشت: براساس تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی قرار بر این بود تا در ستادهای اقتصاد مقاومتی که در استان‌های مختلف برگزار می‌شود مشکلات برطرف و تسهیلات لازم در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد. اما در این مسیر فقط تعدادی از واحدهای تولیدی توانستند از این تسهیلات ۱۶هزار میلیاردی استفاد کنند.

 

وی با بیان اینکه هنوز برای حمایت از تولید و مدیریت واردات و مبارزه با قاچاق کالا اقدامات زیادی مانده که باید اجرایی شود، افزود: قرار بر این بود تا براساس قانون نحوه تحقق سیاست‌های اقتصادی مقاومتی یک شورای سه نفره متشکل از معاون اول رئیس جمهور، معاون رئیس قوه قضاییه و نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی تشکیل و در این شورا موانع قانونی برای اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی پیش بینی و نظارت بر اجرای قوانین انجام شود اما متأسفانه فقط دو جلسه از این شورا تشکیل شده ست.

 

این عضو کمیسیون صنایع مجلس اضافه کرد: آقایان معتقدند وقتی ستاد اقتصاد مقاومتی تشکیل شده دیگر نیازی به شورا نیست و این در حالی است که برگزاری این شورا  توسط قانون تصویب شده است تا قوانین زائد و سیاست‌های پیش روی اقتصاد مقاومتی از بین برود.

 

فولادگر اضافه کرد: ارزیابی اقدامات دولت و وزارت صنعت نشان می دهد که آنها نمره زیر ۱۰ را برای تحقق اقتصاد مقاومتی کسب کرده‌اند.

 

انتهای خبر/

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد