رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=6396

گزارش دومین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات و صنایع فلزکاری تهران AMB

امروز نیازمند توسعه سرمایه گذاری با هدف افزایش صادرات هستیم

دومین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات و صنایع فلزکاری تهران موسوم به AMB – Iran / 2017 با حضور شرکت های داخلی و خارجی دوم تا پنجم خردادماه در محل نمایشگاه شهر آفتاب برگزار شد.

 

هنوز  باید کارهای بسیاری در کشور انجام دهیم

محمدرضا نعمت زاده که در آیین گشایش دومین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات و صنایع فلزکاری تهران موسوم به  AMB – Iran / 2017  حضور داشت با اشاره به سطح رقابت پذیری کالاها و محصولات ایرانی، گفت: در بسیاری از زمینه ها کالاهایی بسیار خوب و قابل رقابت در کشور تولید و صادر می شوند، همچنین در برخی دیگر از زمینه ها کیفیت کالاها خوب است، اما حجم تولید آنقدر نیست که صادر شود.

امروز نیازمند سرمایه گذاری با هدف صادرات هستیم و در این زمینه هنوز  باید کارهای بسیاری در کشور انجام دهیم.

 

تولیدات ما نشان می دهد که محصولات رقابت پذیری داریم

نعمت زاده با اشاره به صنعت پتروشیمی و اقدام های انجام شده در این صنعت، تصریح کرد: امروز نیازمند توسعه سرمایه گذاری با هدف افزایش صادرات هستیم؛ موضوعی که در قراردادهای مشارکت با خارجی ها از جمله صنعت خودروسازی نیز رعایت شده و بخشی از تولیدات با هدف صادرات تولید می شوند و نشان می دهد این محصولات رقابت پذیر هستند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نمایشگاه AMB – Iran / 2017  خاطرنشان کرد: این نمایشگاه به صورت مشترک با کشورهای صنعتی جهان و با محوریت آلمان و ایتالیا برگزار شده و علاوه بر آنها شرکت هایی از ایران و ۱۶ کشور دیگر حضور دارند. در برپایی این نمایشگاه تلاش شده تا ارتباطی بین سازمان ها و شرکت های ایرانی و خارجی متاثر از نتایج برجام برقرار شود که زمینه بسیار خوبی برای توسعه همکاری ها خواهد بود.

 

مشارکت شرکت های ایرانی نشان از یک تعامل بین المللی دارد

نعمت زاده با اشاره به بازدید خود از غرفه ها، ادامه داد: در زمینه توسعه صنعتی، ماشین آلات، ابزار آلات و اتوماسیون حضوری فعال و چشمگیر دیده می شود و مشارکت شرکت های ایرانی، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و سازمان فنی و حرفه ای که در پی ارتقای دانش کارگران است، نشان از یک تعامل بین المللی دارد.

 

نگاهی به نمایشگاه AMB  در ایران

دومین نمایشگاه ماشین ابزار و تجهیزات فلز کاری ایران  AMB – Iran / 2017  با حضور ۷۰ شرکت معتبر آلمانی در قالب پاویون رسمی مورد حمایت وزارت اقتصاد دولت فدرال آلمان به همراه بیش از ۱۳۰ شرکت دیگر از ۲۰ کشور جهان، زمینه مساعد برای مذاکرات تجاری سرمایه گذاری مشترک در زمینه بهبود و ارتقای صنایع ایران و انتقال فناوری روز را فراهم آورده است.

برگزار کنندگان  AMB – Iran / 2017 ، شرکت مسه اشتوتگارت و اتحادیه تولید کنندگان ماشین ابزار امیدوارند که با تداوم این نمایشگاه شاهد افزایش سرمایه گذاری مشترک بین المللی، انتقال فناوری روز جهان و ارتقای سطح تولیدات صنایع ایران باشند.

 

برجام و برگزاری نمایشگاه هایی غیر از صنعت نفت و گاز در ایران

رفع تحریم ها و برجام باعث شدند تا اقتصاد ایران از صنعت نفت و گاز فراتر رفته و تنوع حوزه های فعالیت اش را افزایش دهد. در این بین بازار ماشین آلات در ایران در آستانه یک جهش بزرگ قرار گرفته است. برنامه ریزی پروژه های بزرگ، سرمایه گذاری ها در زمینه توسعه و نوسازی تاسیسات صنعتی که بسیاری از آنها دیگر فرسوده شده اند، فرصت بزرگی برای سازندگان ماشین آلات بوجود آورده است.

از این رو نمایشگاه فوق با حمایت اتحادیه ماشین سازان ایران و انجمن اتوماسیون صنعتی و دیگر نهادهای ذیربط روبرو شد تا بتواند جدید ترین دستاوردهای صنعتی اروپا به همراه دانش فنی آن با کمترین هزینه و بدونه واسطه در اختیار تولیدکنندگان و صاحبان این صنعت در ایران قرار گیرد.

نمایشگاه AMB – Iran / 2017  به عنوان مهمترین رخداد صنعتی در دوران پسا تحریم تلقی می شود و برگزار کنندگان آن امیدوارند که به زودی ایران به عنوان قطب منطقه ای این صنعت در خاورمیانه و آسیا شناخته شود.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد