رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=8576

نمایشگاه پنجم پایان یافت

نمایشگاه پنجم پایان یافت، اهداف نمایشگاه و گزارش تصویری

حضور دلگرم کننده تولید و توزیع

نمایشگاه پنجم و دست آورد های آن

در مقطعی هستیم که دوران گذار بسیار مهمی است و ما شاهد ریزش بسیار بالایی در جمعیت صنفی هستیم، سال گذشته در اتاق بازرگانی تبریز پیش بینی کردیم در سال ۹۶ حدود ۲۰ درصد از فعالان اقتصادی ورشکسته خواهند شد. در سال ۹۴ و ۹۵ مطابق آمار ۵۰ درصد از فعالان اقتصادی به دلایلی از ادامه فعالیت باز مانده اند. در پایان امسال، تنها ۲۰ درصد هنوز فعال خواهند ماند. همانطور که مشاهده کرده اید در بازار وضعیت اصلا مناسب نیست و رکود بسیار محسوس است. فعالیت های اقتصادی در سه سال گذشته بسیار تحت تاثیر قرار گرفته است و صنف ما نیز از این قاعده مستثنی نیست.

خوشبختانه اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی قبل از این اتفاق به فکر بود و با تاسیس اتاق فکر اقدام کرد که یکی از آن شورا ها،  شورای عالی نمایشگاه های اتحادیه است. برخی از اعضای هیئت مدیره و اعضای محترم صنف در این شورا حضور دارند.

نمایشگاه پنجم با شعار: شبکه توزیع حامی تولید و اشتغال کار خود را به پایان رساند. اهداف هم صنفی ها از این نمایشگاه چه بود؟

پیش بینی این است که ۲۰ درصد باقی مانده که قبلا در مورد آن صحبت کردیم، نبض بازار را در دست خواهند گرفت. این ۲۰ درصد برای صنف ما هم فرصت است و هم تهدید. می‌تواند این بیست درصد باقی مانده از اعضای صنف خودمان باشد و نیز ممکن است این افراد تهدید هایی برای صنف باشد. شرکت ها و هولدینگ های بزرگ ممکن است جایگاه اعضای صنف را نشانه رفته باشند و با توجه به بزرگ بودنشان می‌توانند افراد صنف را از گردونه خارج نمایند. نمایشگاه اتحادیه، قرار است با ایجاد یک اتحاد بین اعضای صنف، در مقابل این گونه تهدید ها بایستد. از آنجا که نمایشگاه کاملا تخصصی است، و نیز قرار است افرادی در آن شرکت داشته باشند که در این صنف خبره هستند در مقابل تهدید های داخلی ایستاده است و با توجه به جایگاهی که این نمایشگاه توانسته طی این پنج سال گذشته برای خود ایجاد کند، تصمیم سازان کشوری صنف فروشندگان لوازم یدکی را صنفی بزرگ می‌دانند و در تصمیمات خود آنها را نیز لحاظ می‌کنند.

امروز که نمایشگاه پنجم نیز با شعار

[box type=”shadow” align=”” class=”” width=””]زنجیره تامین حامی تولید و اشتغال[/box]

کار خود را به پایان برده است، همین اهداف دنبال می شود.

در ادامه توجه شما را به گزارش تصویری این نمایشگاه جلب می نماییم.

 

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد