رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=8693

ایدرو سوار خودروی صنعت شد – وزیر جدید رگ خواب خودرو را در دست ایدرو گذاشت

ایدرو متولی صنعت شد. اصناف و انجمن ها باید پیروی از ایدرو کنند

به گزارش دنیای خودرو

به گفته محمد شریعتمداری، ایدرو متولی حوزه صنعت خودرو در کشور است و باید شرکت‌های خودروساز را به سوی تولید محصولات ایمن و با کیفیت بالا هدایت کند و در راستای این سیاست ستاد وزارت صنعت، معدن و تجارت ایدرو را همراهی خواهد کرد.

اقدام جهت نوسازی واحدهای کوچک و متوسط
محمد شریعتمداری با اشاره به اینکه گام برداشتن در حوزه گسترش و نوسازی صنایع کشور خصوصا در زمینه صنایع کوچک و متوسط، امروز از نیازمندی‌های مهم صنعت به شمار می‌رود، تصریح کرد: «نزدیک به ۸۰ هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط در کشور وجود دارد. به همین دلیل نوسازی این واحدها از برنامه‌های مهم ایدرو است. چنین حرکتی به نهادسازی نیاز دارد و سازمان خود را برای ورود به این عرصه تجهیز کرده است.»

به گفته وی در بودجه سال ۱۳۹۶، ۱۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی برای نوسازی واحدهای صنعتی کشور پیش‌بینی شده است.

شریعتمداری با بیان اینکه به این منظور شرکت‌هایی که حضور آنها در حوزه‌های بین‌المللی موجبات جهش صادرات را فراهم می‌کند انتخاب می‌شوند، تاکید کرد: «این فرایند با اصلاح ساختارهای مالی، ساختار مدیریت و ساختار تکنولوژی و فعالیت‌های واحدهای تولیدی متوسط و با هدایت سازمان گسترش انجام می‌شود. این اقدامات در سال جدید شتاب بیشتری پیدا خواهد کرد و صنعت ایران در آینده در عرصه‌های گوناگون رشد خوبی را تجربه می‌کند.»

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به اینکه در حوزه فعالیت‌های دانش‌بنیان شبکه صنعتی دارای پیچیدگی‌های فراوانی است، افزود: «فعالیت صنعت در این حوزه ارزش افزوده فوق‌العاده‌ای دارد، منبع محور نیست و با محیط‌زیست سازگارتر است. بنابراین ما باید در این حوزه در سال‌های پیش‌رو گام‌های موثرتری برداریم.»

وی در اظهارات خود با توضیح این مطلب که توجه به صنایع کوچک و متوسط از رسالت‌های اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت است، گفت: «سازمان گسترش نیز در این زمینه مسوولیت‌ جدی برعهده دارد. قدم‌هایی هم در این عرصه برداشته شده و با شناسایی، هدایت و حمایت شرکت‌های مهمی که در این زمینه می‌توانند ایفای نقش کنند، اقدامات خود را شتاب خواهد داد.»

حرکت به سمت عدم تمرکز صنعتی
محمد شریعتمداری با اشاره به موضوعات دیگری که در مجمع روز گذشته مورد تاکید قرار گرفت، تصریح کرد: «رفتن به سمت عدم تمرکز صنعتی از جمله این موضوعات بود. با توجه به اینکه یکی از نقایص امروز مجموعه صنعتی کشور، تمرکزگرا بودن فعالیت‌های صنعتی است. همچنین توجه ویژه به پیرامون، خصوصا بیرون از مرزهای کشور موجبات ایجاد اشتغال در اقصی‌نقاط کشور را فراهم می‌کند و باعث تقویت امنیت ملی ایران خواهد شد.»

وی با تاکید بر اینکه سازمان‌های توسعه‌ای به هیچ وجه رغیب بخش خصوصی نخواهند بود، اظهار کرد: «در هر زمینه و در هر جغرافیایی که بخش خصوصی آمادگی سرمایه‌گذاری و فعالیت دارد، سازمان‌های توسعه‌ای تنها نقش حامی و مشوق را ایفا خواهند کرد. اما در زمینه‌هایی که به هر دلیلی در جغرافیا یا رشته فعالیت خاص، بخش خارجی مایل به مشارکت‌ با نهاد مستحکمی مثل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران باشد، ما بنا بر برنامه و نقشه راهی که در اختیار داریم، فعالیت‌های مشارکت‌جویانه را در این سازمان توسعه‌ای پیگیری خواهیم کرد و در این موارد همکاری را با همه داوطلبان مشارکت، اعم از شرکای داخلی و خارجی پیش خواهیم برد. بر این اساس نقش سازمان در این عرصه‌ها نقش تسهیل‌گر است که فعل و انفعالات را تسریع می‌کند.»

اختیار سازمان استاندارد برای تعطیلی خط تولید
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه بحث صنعت خودرو در کشور ما موضوع مهمی است، گفت: «امروز بخش قابل توجهی از صنعت کشور در حوزه خودروسازی و قطعه‌سازی قرار دارد. همین امسال حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شد که اگر قرار بود خودروهایی شبیه اینکه در داخل تولید می‌شود، از خارج وارد شود به طور متوسط بین ۱۰ تا ۱۵ میلیارد دلار هزینه می‌برد که در آن صورت حجم عظیمی از منابع ارزی کشور را به خود اختصاص می‌داد.»
شریعتمداری در ادامه با بیان اینکه نقش صنعت خودرو در اشتغال و تولید بر هیچکس پوشیده نیست، افزود: «همه اینها به خاطر مردم شریف ایران است. اگر مردم از خودرویی استفاده می‌کنند، باید به ایمنی آن خودرو اطمینان داشته باشند و در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای، خودرو باید کمترین آسیب را به سرنشینان منتقل کند. این کار نباید شعار باشد و در عمل باید رعایت شود.» به گفته وی، ۵۵ مورد استاندارد برای صنعت خودرو تدوین شده و سازمان ملی استاندارد اجرای این استانداردها را به طور جدی پیگیری می‌کند و با اختیارات وسیعی که دارد، فعالیت خطوط تولید را کنترل و در صورت لزوم می‌تواند بخش‌هایی از خط تولید را تعطیل کند.
محمد شریعتمداری با تاکید بر اینکه وزارتخانه همراه سازمان‌های حامی محیط زیست، سلامت و امنیت مردم است، گفت: «بی‌تردید تولیدکنندگان هم در این زمینه همراه هستند. چراکه آنها برای مصرف، تولید می‌کنند و اگر بخواهیم تولید در کشور پا بگیرد، باید برای آن مصرف مطمئن ایجاد کنیم و از پایه‌های مهم ایجاد مصرف مطمئن، رضایت مردم از فروش و خدمات پس از فروش است.»
وی در زمینه کیفیت ارائه خدمات پس از فروش نیز تاکید کرد: «در حوزه ارائه خدمات پس از فروش قابل انکار نیست که ما همچنان در گام‌های ابتدایی کار هستیم و باید این قدم‌ها را عمیق‌تر و وسیع‌تر کنیم. خودروسازان نیز باید در اجرای این تکلیف ما را همراهی کنند.»

ایدرو متولی صنعت خودرو در کشور
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه صنعت خودرو بعد از نفت نقش ویژه‌ای در اقتصاد کشور دارد، گفت: «برای افزایش کیفیت در صنعت خودرو، توجه به قطعه‌سازی باید در دستور کار قرار بگیرد.»
به گفته محمد شریعتمداری، ایدرو متولی حوزه صنعت خودرو در کشور است و باید شرکت‌های خودروساز را به سوی تولید محصولات ایمن و با کیفیت بالا هدایت کند و در راستای این سیاست ستاد وزارت صنعت، معدن و تجارت ایدرو را همراهی خواهد کرد.
وی با بیان اینکه جایگاه کنونی صنعت خودرو با تلاش و برنامه‌ریزی چندین ساله به وجود آمده، افزود: «اما جا برای کار بیشتر به خصوص در حوزه ایمنی خودرو وجود دارد که در این زمینه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران باید این موضوع را مورد توجه قرار دهد و در برنامه‌های آتی خودرو‌سازان داخلی این موضوع را پیگیری کند.»

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد