رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=8751

افزایش واردات خودروهای با حجم موتور پایین/ واردات ۴ خودرو از آمریکا

به گزارش یدکی رسانه به نقل از ایسنا، آمار گمرک ایران حاکی از کاهش واردات خودروهای با حجم موتور ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سی‌سی و افزایش واردات خودروهای با حجم موتور کم‌تر از ۲۰۰۰ سی‌سی نسبت به سال گذشته است.

بر اساس تازه‌ترین آمار گمرک از تجارت خارجی هفت‌ماهه ایران در سال جاری، در این مدت در مجموع یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار خودرو به همراه قطعات منفصله به ایران وارد شده است.

در این میان، ۴۸ هزار و ۶۶۷ دستگاه انواع خودروی سواری به ارزش یک میلیارد و ۲۹۹ میلیون دلار وارد ایران شده که ورود چهار دستگاه خودرو از جمله یک دستگاه بی‌ام‌و ایکس ۴ و سه دستگاه خودروی رنو کولئوس از ایالات متحده آمریکا از نکات جالب واردات خودرو در سال جاری است.

بر اساس این گزارش، در هفت‌ماهه نخست سال جاری ۱۴ هزار و ۹۱۲ دستگاه خودرو با حجم موتور ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سی‌سی به ارزش ۴۰۳ میلیون و ۲۴۵ هزار دلار به ایران وارد شده است. این در حالی است که در سال گذشته ۱۵ هزار و ۵۳۹ دستگاه خودرو به ارزش ۴۰۷ میلیون دلار در این طبقه به کشور وارد شده بود که آمار حاکی از کاهش واردات این دست خودروها به ایران است.

اما در سوی دیگر تعداد خودروهای با حجم موتور ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی‌سی در این مدت ۲۴ هزار و ۲۴۰ دستگاه به ارزش ۶۲۵ میلیون دلار بوده است و با توجه به واردات ۱۵ هزار و ۷۶۳ دستگاه خودرو به ارزش ۴۰۶ میلیون دلار از این نوع در مدت مشابه سال گذشته، واردات این نوع خودروها با افزایش ۵۳ درصدی روبرو بوده است.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد