رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=8737

هفدهمین نمایشگاه تجاری کشورهای عضو سازمان همکاری کشورهای اسلامی با حضور ایران در کویت برگزار می شود

به گزارش یدکی رسانه به نقل از ایرنا، سازمان کشورهای اسلامی متشکل از ۵۷ کشور اسلامی در نمایشگاهی به همین عنوان به معرفی دستاوردها، توانمندی ها و صنایع کشورهای اسلامی می پردازد که به صورت دوره ای یکی از کشورهای عضو میزبان آن است.
مقرر سازمان همکاری کشورهای اسلامی در ریاض است و یکی از مهمترین برنامه های دوره ای آنها معرفی دستاوردها، توانمندی ها و صنایع کشورهای اسلامی در نمایشگاهی به همین عنوان به شمار می آید.
کشور کویت یکی از اعضای مطرح سازمان جهانی تجارت (WTO) به شمار می رود. این کشور با ۴٫۲ میلیون نفر جمعیت دارای بودجه سالانه ای بالغ بر ۱۲۵ میلیارد دلار است.
واحد پول این کشور گرانترین پول دنیاست و هر دینار کویت معادل ۱۳۳ هزار ریال است. اقلام عمده وارداتی کویت شامل محصولات دارویی، اقلام گوشتی، وسایل نقلیه و قطعات آن، پوشاک و پارچه، مواد غذایی، ماشین آلات صنعتی، تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی، محصولات آهن و فولاد، لوازم ساختمانی سیمان، فرش و کفپوش و شیلات است.
براساس اطلاعات دریافتی، نرخ رشد تولید داخلی (GDP) معادل ۲٫۳ درصد و درآمد سرانه در کویت معادل ۷۱۰۰ دلار است. کویت با تولید ۲٫۸ میلیون بشکه نفت در روز، چهارمین تولید کننده نفت خام در دنیاست.
در زمینه بازرگانی، فرهنگی، گمرکی و تجاری تاکنون ۲۱ یادداشت تفاهم و هفت سند رسمی نیز بین جمهوری اسلامی ایران و کویت بین سال های ۷۴ تا ۹۳ به امضا رسیده است.
با توجه به شرایط سیاسی موجود که متاسفانه سطح روابط سیاسی با این کشور کاهش پیداکرده است، به نظر می رسد این رویداد فرصت بسیار خوبی خواهد بود تا به بهبود روابط طرفین کمک کند.
شرکتهای توانمند صادراتی ایران می توانند با حضور در این نمایشگاه برای ورود به بازار کویت اقدام کند و همچنین این نمایشگاه فرصت مناسب برای معرفی جاذبه های سرمایه گذاری در ایران به خصوص در هفت منطقه آزاد ایران است.
همچنین جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۱۳ میزبان چهاردهمین دوره نمایشگاه کشورهای اسلامی بود.
این نمایشگاه همزمان با دومین نمایشگاه بین المللی بازرگانی کویت برگزار می شود که از ۵۷ کشور اسلامی در آن حضور دارند که تاکنون بیشترین فضا توسط کشورهای مراکش، اردن و اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ترکیه و همچنین وزارت اقتصاد و تجارت قطر اشغال شده است.
همزمان با این نمایشگاه، نمایندگان اعضای سازمان های توسعه تجارت کشورهای عضو سازمان OIC با هم ملاقات خواهند کرد و نیز ملاقات های تجاری توسط اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی اسلامی (ICCIA) با همکاری اتاق بازرگانی و صنایع کویت برای بخش های خصوصی اعضای سازمان کشورهای اسلامی ( OIC) برنامه ریزی شده است.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد