رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=8776

رتبه «پراید» در بین پرفروش ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۷

فهرست پرفروش ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۷ منتشر شد و بر این اساس خودروهای تویوتا کرولا، فورد سری اف و فولکس واگن گلف باز هم در رده‌های بالایی دیده می‌شوند.
طبق گزارشی که از وضعیت فروش خودروها در سراسر جهان طی ده ماه نخست سال ۲۰۱۷ منتشر شده، بازار جهانی خودرو در سال جاری از نظر میزان فروش با رشد حدود ۴ درصدی مواجه شده است. در میان سگمنت‌های مختلف نیز بیشترین رشد به کلاس SUV یا همان شاسی بلندها اختصاص داشته است.
با نگاهی با ۱۰۰ خودروی پرفروش و محبوب سال ۲۰۱۷ می‌بینیم که خودروسازان ژاپنی همچنان به اقتدار خود در زمینه فروش خودرو در سراسر جهان ادامه می‌دهند. تویوتا کرولا (Toyota Corolla) با فروش بیش از ۱ میلیون و ۱۴ هزار دستگاه، با وجود افت ۵٫۸ درصدی میزان فروش، همچنان در صدر این فهرست قرار گرفته است.

تویوتا کرولا
پیکاپ فورد سری اف (Ford F-Series) نیز با رشد ۱۰٫۲ درصدی در سال جدید، ۸۸۶ هزار دستگاه فروش داشته و ضمن معرفی به عنوان پرفروش ترین پیکاپ سال ۲۰۱۷، در رتبه دوم پرفروش ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۷ قرار گرفت. این احتمال وجود دارد که فورد سری اف در دو ماه آخر سال بتواند از رکورد فروش ۱ میلیون دستگاه در سال عبور کند. در صورت رخ دادن ان اتفاق، این پیکاپ وانت محبوب پس از تویوتا کرولا، فورد فوکوس و فولکس واگن گلف به چهارمین خودرو در تاریخ تبدیل می‌شود که بیش از یک میلیون دستگاه در سال فروش داشته است.

فورد سری F
فولکس واگن گلف (VW Golf) با وجود افت ۴٫۱ درصدی میزان فروش، باز هم در میان محبوب ترین خودروهای جهان دیده می‌شود و با فروش بیش از ۷۹۵ هزار دستگاه در ۱۰ ماه ابتدایی سال جاری میلادی در رتبه سوم پرفروش ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۷ قرار گرفته است.

فولکس واگن گلف
هوندا سیویک (Honda Civic) به لطف عرضه گسترده در بازار اروپا و خاورمیانه، جهش ۵ پله‌ای داشته و با پشت سر گذاشتن تویوتا راو ۴ و هوندا CR-V به رده چهارم پرفروش ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۷ رسیده است. شاسی بلند فولکس واگن تیگوان (VW Tiguan) برای اولین بار در میان ده رتبه اول جای گرفته و با رشد ۱۰ پله‌ای و فروش بیش از ۵۷۹ هزار دستگاه به رده هفتم این فهرست رسیده تا جای فورد فوکوس و فولکس واگن پولو را بگیرد.

تویوتا کمری هم که به عنوان رهبر کلاس سدان‌های میدسایز یا اندازه متوسط شناخته می‌شود با فروش بیش از ۵۳۸ هزار دستگاه و البته افت ۱٫۸ درصدی نسبت به سال قبل در جایگاه دهم فهرست پرفروش ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۷ دیده می‌شود.

پراید ؛ هشتاد و سومین خودروی پرفروش جهان!
از نکات جالب جدول پرفروش ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۷ قرارگیری نام سایپا پراید در رتبه هشتاد و سوم این فهرست است. همچنین خودروهای چینی هاوال اچ ۶، بائوجون ۵۱۰، بائوجون ۷۳۰و چانگان سی اس ۷۵ در رده‌های ۲۱، ۴۹، ۸۱ و ۹۵ پرفروش ترین‌های جهان جای گرفته‌اند.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد