رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=8844

اراده جمعی، مدیریت فعال

مهندس علیرضا نیک آئین، رئیس اتحادیه تعمیرکاران اتومبیل تهران

مهندس علیرضا نیک آئین برای دومین دوره متوالی رئیس اتحادیه صنف تعمیرکاران خودروی تهران شد. وی طی چهارسال اول مدیریت بر اتحادیه تعمیرکاران که آن را سخت توصیف می کند. کارهای مهم و گسترده ای انجام داده است. کارهای او از ساخت محل اتحادیه تا تغییرات در تمامی نرم افزارها و سخت افزارهای اتحادیه، استخدام مجدد تمامی کارکنان با هدف بکارگیری افراد توانمند و هماهنگ تر، تشکیل تیم های بازرسی و انتخاب سربازرس تماماً از بین اعضای خوشنام اتحادیه، بازگشایی و فعال کردن تعاونی اتحادیه و افزایش چشمگیر اعضا،،ایجاد واحدهای خدمات رسانی درون ساختمان اتحادیه نظیر پلیس +۱۰ و شورای حل اختلاف،احیای کمیسیون های اتحادیه خصوصا کمیسیون آموزش وهمکاری با سازمان فنی و حرفه ای، تشکیل ۴۲ گروه کارشناسی در تمامی رسته های شغلی اتحادیه، ایجاد واحد روابط عمومی اتحادیه با نگاه راهبردی به آن و بالاخره ایجاد اپلیکیشن اتو اپ که در مجموع بنظر می رسد انقلابی در مجموعه اتحادیه رخ داده است و اتحادیه تعمیرکاران خودروی تهران را ممتاز نموده است.
یدک رسانه به مناسبت انتخاب مجدد نیک آئین به ریاست اتحادیه با ایشان گفت وگویی انجام داده که تقدیم حضورتان می شود:
جناب نیک آئین شما قبل از ریاست اتحادیه چندسالی درکنار پدر عضو هیئت مدیره بودید اما بنظر می رسد پس از پدر عمده اقدامات خودرا شروع کردید؟
به هرحال مقدماتی هم لازم بود که در زمان حاج رضا نیک آئین انجام شد اما بعداز آنکه ایشان خواستند جوانترها کار را به عهده بگیرند ما وارد شدیم و اعضای اتحادیه نیز حمایت کردند. هیئت مدیره ما یک تیم است و به کار تیمی اعتقاد واقعی دارد شما ببینید ما ظرف ۵ ماه ساختمان مخروجه اتحادیه را در شش طبقه و کاملا مدرن و بروز ساختیم. تمامی تجهیزات و امکانات اداری ورایانه های اتحادیه را نو و از بهترین نوع تهیه کردیم. اما کار اصلی ما تحول در خدمت به اعضای صنف است هرکس وارد می شود ابتدا از طرف مسئول میز خدمت پذیرش و تا پایان کار راهنمایی می شود. ما عضومان را تحویل می گیریم. برای وقت او ارزش قائل هستیم. زیرا اتحادیه خانه اوست و باید بهترین خدمات به او ارائه شود.
الان همه اتحادیه دنبال افزایش حق عضویت سالانه هستند درحالیکه ما حق عضویت را کاهش داده ایم و بنا داریم یک بار دیگر نیز کاهش دهیم. طی۵۳ سال تعداد اعضای اتحادیه به ۱۴۰۰واحد صنفی رسیده بود اما طی چهار سال گذشته ما به ۵۵۰۰ عضو رسیدیم یعنی چهاربرابر شدیم البته تاکنون برای ۲۴۵۰ نفر پروانه کسب صادر شده است و بقیه درحال تکمیل مدارک و رفع نواقص پرونده هستند وبعضا دچار معضلاتی با شهرداری یا سایر مراکز که امیدواریم بتوانیم با رایزنی و اصلاح روندها مشکل این همکاران را نیز حل کنیم.
مشکلات و اولویت های صنف شما بررسی و احصاء شده است؟
بله؛ ما کارشناسی جدی کرده ایم و اصلی ترین اولویت مان مسئله آموزش است. الان دراتحادیه با مشارکت سازمان فنی و حرفه ای کلاس گذاشته می شود و درپایان دوره مدرک رسمی با مهر و امضای سازمان و اتحادیه می دهیم این پایان دوره اعتبار قانونی دارد و اعضاء می توانند از آن برای سهمیه اعزام نیروی کار به خارج از کشور استفاده کنند.
موضوعات بعدی ابزارمخصوص، قطعه تقلبی و نرخ خدمات است. برای نرخ خدمات ما یک کارگروه تشکیل دادیم و برای همه خودروها خصوصاً خودروهای جدید نرخ خدمات تعیین کرده ایم.
بارها از زبان شما موضوع اجناس تقلبی و بی کیفیت و لطمه ای که به صنف شما از این بابت وارد می-شود در رسانه ها و کانال اتحادیه خودتان مطرح شده است؛ در این موضوع دقیقاً چه مراکزی را مسئول می دانید و راه حل پیشنهادی شما چیست؟
این موضوع بین بخشی است در مبادی ورودی کالا به کشور گمرک و استاندارد مسئول هستند، درمسئله قاچاق به طبع نیروهای انتظامی و امنیتی و در ثبت سفارش و تولید وزارت صمت مسئولیت دارند اما در نظارت بر بازار اتحادیه لوازم یدکی می تواند نقش مهمی داشته باشد و اعضای صنف خود را با روش های گوناگون مدیریت کند. ناگفته نماند درنظارت بر بازار بازهم استاندارد و وزارت صمت مسئولیت دارند.
بنابراین بهتر است بگویم: نیاز به یک اراده ملی داریم چون بحث تقلب در بسیاری از صنوف دیگر نیز وجود دارد.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد