رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=8910

دفتر شورای مشورتی غرب اتحادیه

بخش مهمی از واحدهای صنفی تحت پوشش اتحادیه لوازم یدکی تهران در خیابان های قزوین، زرند و منطقه غرب تهران واقع شده اند. اتحادیه به منظور رفاه حال اعضاء و کوتاه شدن مسیر رفت و آمدشان دفتری در آن منطقه دایر کرد. اداره دفتر فوق الذکر و ارائه مشورت در باب موضوعات مربوط به آن منطقه به هیئتی ۷ نفره به انتخاب اعضای صنف در همان منطقه سپرده شد. اکنون که دوره سوم اعضای شورای مشورتی غرب طی می شود پس از سه بار تغییر نشانی، محلی برای دفتر غرب خریداری شده است.
در منطقه غرب تهران که شامل مناطق ۹، ۱۰، ۱۱، ۱۶ ، ۱۷ و ۱۹ شهرداری می شود از همه رسته های صنفی وجود دارند. فروشندگان قطعات یدکی خودروهای سواری ، نیمه سنگین، سنگین، ماشین آلات و قطعات خاص اما تمرکز بیشتر مربوط به قطعات ماشین آلات راهسازی؛ معدنی و عمرانی است. از همین رو نیز اعضای شورای مشورتی غرب همگی در همین رسته صنفی هستند.
برای آشنایی بیشتر با اعضای شورای مشورتی غرب توجه شما را به مطالب زیر جلب می کنیم:

عباس اکبرزاده پایدار
«رئیس شورا»
متولد ۱۳۳۵ تبریز
فعال در رسته کوماتسو

عباس پایدار کار خود را درسال ۱۳۵۴ با فروشندگی قطعات ماشین‌آلات در تبریز آغاز کرد و در سال ۱۳۷۲ به تهران آمد. وی سومین دوره حضور خود را در شورا سپری می‌کند که در دوره اخیر ریاست شورا را بر عهده داشته است. ایشان در انجام کارهای خیریه، حضور در کمیسیون حل اختلاف، حقوقی و بیمه، مشاوره مالیاتی و هر امری که خدمت به اعضا باشد، صادقانه در میدان عمل حاضر است.
مهم‌ترین مسئولیت شورا از نظر عباس پایدار رسیدگی به خواسته‌های اعضا است اما اعضای منطقه غرب استقبال زیادی از شورا نمی‌کنند و حضور کم‌فروغی دارند.
این‌جانب افتخار می‌کنم که تک‌تک اعضای هیئت‌مدیره از افراد خیّر فعال و ورزشکار و زحمت‌کش هستند و بدون چشمداشت فی‌سبیل‌الله فعالانه در خدمت اعضای صنف هستند. فرصت را غنیمت شمرده تشکر خود را از همکاران عزیز اعلام می‌نمایم.

سعید خاکسار
«نایب رئیس اول»
متولد ۱۳۴۵ تهران
رسته قطعات کوماتسو از سال ۱۳۶۲

دارای تحصیلات دانشگاهی در رشته معارف اسلامی و ادبیات
شورای مشورتی غرب در ماه‌های خرداد و تیر کار اصلی خود را رسیدگی به امور مالیاتی اعضا قرار داده است و همچنین رسیدگی به مراجعات مربوط به حل اختلاف اعضا که حسب مورد حتی روزانه پیگیری شده، نتیجه صورتجلسه می‌شود و اعضا از این بابت راضی هستند. یکی از کارهای ما در جهت متحدکردن اعضایی است که اکثراً می‌گویند اتحادیه برای ما کاری نکرده است. هدف ما این است که نسبت به کارهایی که اتحادیه انجام می‌دهد، بی‌تفاوت نباشند. ما باید به درد تک‌تک همکاران رسیدگی کنیم تا در شرایط رکود اقتصادی که در مملکت هست کمکی کرده باشیم در کف بازار می‌بینم همکاران ما در فشار هستند، جنسی را که می‌فروشند نمی‌توانند جایگزین کنند. قیمت دلار بالاست، ترخیص کالا از گمرک سخت است و ما در یک جنگ اقتصادی به سر می‌بریم.
این‌جانب آمادگی خود را برای ایجاد یک کلاس ورزشی در حوزه غرب اتحادیه اعلام می‌دارم تا از نظر ورزشی و فرهنگی بتوانیم حرکتی برای همکاران کرده باشیم.

محسن کدخدازاده
«نایب رئیس دوم»
متولد ۱۳۴۸ تهران
رسته شغلی قطعات یدکی موتورهای کامینز

شروع فعالیت کسبی از سال ۱۳۶۸ و ورود به شورای غرب از سال ۱۳۸۸ و طی سه دوره متوالی تاکنون، نماینده شورا در جلسات مربوط به نمایشگاه اتحادیه و فعال در امور خیریه
به نظر من باید در قوانین، اصلاًحاتی صورت بگیرد. مثلاً نباید به کسی که حسن شهرت ندارد جواز کسب داده شود در گذشته برای احراز سابقه کاری و تأیید شخصیت فرد لازم بود چند نفر از کسبه باسابقه فرد متقاضی جواز کسب را به اتحادیه معرفی کنند و به‌نوعی ضامن وی شوند. همین‌قدر هم می‌توانست به سلامت رفتار کسبی فرد و نظارت بر عملکرد او کمک کند.

محمود خزایی
«سخنگوی شورا و نماینده در کمیسیون مالیاتی»
متولد: ۱۳۴۰
رسته شغلی ماشین‌آلات راه سازی – کوماتسو

هماهنگ‌کننده و نماینده در کمیسیون مالیاتی
رسته شغلی قطعات ماشین‌آلات راه‌سازی و معدن ـ کوماتسو از سال ۱۳۶۳
مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی راه‌سازان مهام معدن
بنده به‌عنوان کسی که برای تأسیس دفتر غرب مایل و پیش‌قدم بودم، عرض می‌کنم: گرچه رئیس اتحادیه تمایل دارد اما قانون نظام صنفی به ما اختیارت اجرایی نداده است و ما فقط مشورتی هستیم. بنابراین اعضای منطقه هم استقبالی نمی‌کنند. البته کلاً ارتباط با اتحادیه مرکز هم ضعیف است مثلاً برای موضوعی مثل سیل‌زدگان ۸۰ نفر دعوت می‌کنند، ۲۵ نفر می‌آیند.
جا دارد این را بگویم ما برای حل اختلاف و شکایات کار می‌کنیم و به مشکلات مراجعین می‌پردازیم. همچنین در موضوع مالیات تلاش زیادی انجام می‌دهیم و مرتباً در جلسات شرکت می‌کنیم که خدمت بزرگی است و از این بابت بیشتر همکارانی که به کمیسیون می‌آیند، راضی هستند چون شاهد تلاش ما هستند.
به نظر من بخش راه‌سازی باید اتحادیه مستقلی وجود داشته باشد تا بتواند کار کند.

محمد نصراله ئیان مجرد
متولد ۱۳۳۱ مشهد
رسته شغلی قطعات یدکی
ماشین‌آلات راه‌سازی – کاترپیلار

دارای مدرک فوق‌دپیلم مکانیک، از سال ۱۳۶۱ در این صنف مشغول فعالیت است.
محمد نصراله ئیان می‌گوید اتحادیه‌ها به اندازه کافی اختیارات ندارند و به همین دلیل اعضا تا کارشان گیر نداشته باشد، به اتحادیه مراجعه نمی‌کنند در این موضوع بین اتحادیه مرکز و دفتر غرب هم فرقی نیست. وقتی اتحادیه‌ها نمی‌توانند کاری بکنند همکاران هم رغبتی به حضور ندارند از طرفی اتحادیه مرکز به ما امکاناتی نداده است. مثلاً ما خواستیم یک سامانه پیامکی برای دفتر غرب داشته باشیم که موافقت نشده لذا اگر ما بخواهیم یک تسلیت یا تبریک ساده به اعضای مستقر در این منطقه بفرستیم باید به مرکز ارسال کنیم، پس از تأیید از آنجا اقدام شود.

عباس ساکت
«واحد رسیدگی به شکایات و حل اختلاف»
متولد ۱۳۳۴ تهران
رسته کاری پمپ و انژکتور کلیه ماشین آلات

رسته کاری پمپ و انژکتور کلیه ماشین‌آلات راه‌سازی، کشاورزی، ترابری و دریایی از سال ۱۳۶۴ وارد صنف شده است.
عباس ساکت در طول مدت فعالیت شغلی توانسته تعدادی از همکاران را آموزش بدهد و پنج سال نیز در دوران دفاع مقدس در جبهه‌ها و مناطق دریایی خدمت کرده است.
در خصوص دفتر غرب به‌نظرم اتحادیه مرکز می‌تواند با دفتر غرب تعامل بیشتری داشته باشد، چه از نظر مشارکت دادن اعضا در تصمیم‌گیری و اختیارداشتن درباره رفع مشکلات همکاران غرب تهران که بیشتر اعضا با توجه به بازارماشین‌آلات در همین رسته هستند و همچنین دعوت از همکاران غرب برای انجام فعالیت‌های اجتماعی مثل جلسات هم‌فکری ساخت،اجاره باشگاه یا زمین ورزشی، با اسپانسر شدن اعضا به ایجاد درمانگاه، صندوق قرض‌الحسنه و نمونه‌هایی از این دست که بتوان با ایجاد این‌گونه اماکن از مشارکت بقیه همکاران نیز استفاده کرد و انگیزه به وجود آورد در جهت افزایش رضایت‌مندی و حسن اعتماد بین همکاران و ارتباط با شورا چرا که کسبه محترم با داشتن روحیه بالا می‌توانند به جامعه و مردم نیازمند خدمات ارزشمندی را انجام دهند.

محمدرضا حسینی
«واحد رسیدگی به شکایات و حل اختلاف»
متولد ۱۳۴۹ تهران
رسته شغلی ماشین‌آلات راه‌سازی

رسته شغلی ماشین‌آلات راه‌سازی از سال ۱۳۶۵ وارد کار شده است و از سال ۱۳۹۶ به منطقه غرب اتحادیه ورود پیدا کرده است.
محمدرضا حسینی معتقد است چنانچه اتحادیه مرکز بودجه لازم را تأمین کند، شورای مشورتی غرب می‌تواند همکاران را دعوت کرده و با ایشان جلسات هم‌اندیش داشته باشد. همچنین تشکیل صندوق قرض‌الحسنه و اراده خدمات رفاهی و ورزشی از اموری است که شورای مشورتی غرب از دوره اول تا کنون می‌خواسته به انجام برساند.

کاظم علیزاده فیروزآباد
عضو علی‌البدل

رسته شغلی قطعات ماشین‌آلات راه‌سازی ـ کوماتسو از سال ۱۳۷۲
نماینده بند ۳ ماده ۲۴۴ کمیسیون حل اختلاف مالیاتی

داود حسینی
متولد ۱۳۳۳ شهر قزوین
شروع فعالیت صنفی ۱۳۵۱
عضو هیئت امنای مسجد
تیم داری و باشگاه ورزشی برای نونهالان و نوجوانان در رشته فوتبال به مدت ۱۲ سال
معرفی شده از طرف شورای غرب به‌عنوان پیش‌کسوت

حاج داود حسینی کارش را با مرحوم حاج موسی شجاع فرد نماینده رسمی کاترپیلار در ایران شروع کرد. بعد از آن با مرحوم جهانگیر فرجی و پس از آن نزد مرحوم حاج عبدالله مولایی، شرکت فرگوسن اصل کار را یاد گرفت سپس به فروشگاه جنرال‌موتور پیش مرحوم حاج حسن نوید رفت.
پس از چند سال همراه برادر خود در خیابان قزوین مغازه خرید و کار مستقل خود را آغاز کرد. وی اکنون با توجه به تجارب قبلی به عده‌ای در آموزش قطعات ماشین‌آلات کاترپیلار کمک می‌کند که باعث افتخار اوست و افراد آموزش‌دیده در همین زمینه نزد ایشان می‌توانند فعالیت مستقل انجام دهند و رشد کنند.
ایشان در سال‌های دفاع مقدس توفیق داشت، به شرکت توسعه راه‌ها در تأمین قطعات یدکی کمک کند. این شرکت در آن زمان نقش اساسی در تأمین ماشین‌آلات برای جبهه‌ها داشته است.
وی برادر بزرگ‌تر محمدرضا حسینی عضو هیئت‌مدیره شورای مشورتی غرب اتحادیه است و از سال ۱۳۸۵ به منطقه شهریار عزیمت کرده و با وجود اینکه در یک تصادف دست راستش از کار افتاده همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

تأسیس دفتر غرب ۱۳۸۸
دوره دوم شورا ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶
دوره سوم شورا ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰
تعداد اعضای هیئت‌مدیره هفت نفر
یک نفر عضو علی‌البدل
دفتر شورای مشورتی غرب :
تلفن : ۵۵۴۵۹۶۳۸-۵۵۴۵۹۸۳۲ فکس :۵۵۴۵۹۲۵۱
آدرس : خیابان قزوین قبل از پل نواب مجتمع تجاری -اداری پایتخت طبقه چهارم واحد ۴۱۷

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد