رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=8924

ورزش، کار، سلامتی

امیر صادق پور، عضو اتحادیه

قهرمان در رشته پاورلیفتینگ کشور در رده سنی پیشکسوتان
رسته شغلی قطعات ماشین‌آلات راه‌سازی شروع فعالیت کاری ۱۳۶۷
متولد ۱۳۳۲ فوق دیپلم حسابداری
معرفی شده از سوی هیئت‌مدیره شورای مشورتی غرب
امیر صادق‌پور پیش از آنکه وارد شغل فروشندگی لوازم یدکی شود، به‌عنوان معاون و مدیر مالی در شرکت‌های خصوصی فعالیت داشته، هم‌زمان شغل دوم یعنی ماشین‌های راه‌سازی کاترپیلار دارد. به‌عنوان پیمانکار ماشین‌های راه‌سازی فعالیت کرده است و از سال ۶۷ که وارد شغل فروشندگی قطعات شده به مدت چهار سال مسئولیت مالی نیمه‌وقت را به عهده داشته سپس فقط به شغل فروشندگی و فعالیت در زمینه فروش مشغول شده است. با توجه به سابقه دستگاه داری خصوصاً با گریدرهای کاترپیلار آشنایی کامل دارد لذا به مشتریان مشاوره نیز می‌دهد، وی می‌گوید:
من توانستم با کمک همین اطلاعات به تولید قطعاتی مثل دنده‌های گیربکس چرخ و دیفرانسیل و… وارد شوم ولی به‌دلیل نبود دستگاه‌های تراش‌دنده‌های مخصوص در کشور نتوانستم کرانویل و پینیون تولید کنم و برای تولید این دو قطعه نیز پس از سعی و خطای بسیار موفق شدم به صورت پیوندی با استفاده از قطعات سالم و مستعمل کرانویل و پینیون هم بسازم و جواب بگیرم حتی در زمان دفاع مقدس چندین دستگاه مربوط به جهاد را که از کار افتاده بودند، دوباره راه‌اندازی کردم اکنون نیز تحریم‌ها با وجود مشکلات فراوان فرصتی برای تلاش تولیدی است که طی سال‌های گذشته مورد بی‌توجهی قرار گرفته و ورود کالای نا مرغوب و ارزان چینی آنان را از صحنه بیرون راندند. من از نشریه یدک‌رسانه نیز می‌خواهم در هر شماره یک تولید‌کننده را معرفی کنند. البته می‌دانم این کار برای نشریه هزینه دارد و بسیار سخت خواهد بود اما خدمتی ارزشمند جهت تولید قطعات و معرفی آن‌ها است.
امیر صادق‌پور می‌گوید: اکنون هم با وجود مشکلات در توزیع قطعات ایرانی فعال هستم و نمایندگی شرکت صنایع هیدرولیک ایران که تنهاتولیدکننده پمپ و کارتریج‌های ایرانی جهت مصارف ماشین‌های راه‌سازی و صنعتی را دارد، عهده دارم و شرکت صنایع هیدرولیک موفق شده است نه تنها قسمت مهمی از مصارف داخلی را تأمین کند، بلکه تولیدات خود را به کشور‌های سوریه عراق پاکستان افغانستان و… صادر کند. امیر صادق‌پور در امور ورزشی نیز فعالیت مستمر دارد، وی می‌گوید:
از نوجوانی در رشته‌های مختلف ورزشی در دوران تحصیل شرکت داشتم و از سال ۸۵ با دعوت دوستان جوان‌تر در باشگاه‌های ورزشی بدن‌سازی شرکت کردم و به صورت مداوم در هفته چهار جلسه تمرین می‌کردم. از سال ۹۲به باشگاه پیام (مخابرات) دعوت شدم. با هزینه باشگاه در غالب تیم پیشکسوتان در مسابقات استانی و کشوری شرکت کردم و معمولاً هم مقام اول و یا دوم را کسب کرده‌ام. اکنون حدود دو سال است که در ورزش باستانی باشگاه پیام کار می‌کنم و این رشته ورزشی سنت‌های اسلامی زیبایی دارد که با نام امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) و با نام یک الگوی مذهبی و انسانی شروع می‌شود و با دعا درحق دیگران و شکرگزاری به درگاه خداوند متعال پایان می‌یابد در این ورزش تواضع و فروتنی با عمل آموزش داده می‌شود همین که می‌خواهی وارد زورخانه شوی باید افتادگی را بیاموزی چون ارتفاع درب ورودیآان‌قدر کوتاه ساخته شده که باید با تعظیم سر فرود آمده وارد شده و با همان حالت خارج شوی تا افتادگی و تواضع واحترام‌گذاردن را بیاموزی.
باید عرض کنم ورزش هیچ مشکلی برای کسب‌وکار ایجاد نمی‌کند. بنده صبح‌ها بعد از نماز حدود ۵/۱ حرکات کششی و ورزشی انجام می‌دهم و هفته‌ای دو جلسه در یک باشگاه و دو جلسه هم در باشگاه بدن‌سازی و باستانی پیام تمرین می‌کنم. در سال ۹۷ در مسابقات پاورلیفتینگ ۲۰۱۹ آسیا که در استانبول ترکیه برگزار شد، مقام اول کسب کرده‌ام. در مسابقات کشوری سال ۹۷ که در ایلام برگزار شد، تیم پیشکسوتان باشگاه پیام که این‌جانب نیز حضور داشتم به مقام قهرمانی رسید. در هفتم تیر ماه سال ۹۸ مسابقات انتخابی ۲۰۱۹ آسیا با کسب مدال طلا جهت شرکت در مسابقات آسیا دعوت شده‌ام.
توصیه این حقیر به همه دوستان این است: گرچه ورزش‌های قهرمانی ممکن است مشکلات و آسیب‌هایی داشته باشد اما ورزش‌های همگانی برای روح و جسم و کاستن از استرس‌ها در هر سنی لازم و ضروری‌ست.
با ورزش سلامت باشید و با سلامتی کار کنید.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد