رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=8926

تحریم ها

حسن بشارت نیا، سردبیر نشریات یدکی رسانه

صنعت خودرو سازی ایران فقط تحت تحریم‌های امریکاست ولی چون خودروسازان سایر کشورها نیز بین بازار ایران و تجارت با امریکا یکی را می‌توانند انتخاب کنند، بقیه خودروسازان هم با ما کار نمی‌کنند حتی آن‌ها که تعهد دارند.
قطعات خودرو تحت تحریم نیست با این حال به‌خاطر تحریم‌های مالی و سایر تحریم‌ها، تجارت قطعات خودرو نیز با مشکل و در مواردی معضل جدی روبه‌رو است. همین وضعیت در بخش دیگر صنف یعنی ماشین‌آلات نیز کم و بیش وجود دارد. در چنین اوضاعی چگونه می‌توان برنامه‌ریزی کرد و به توسعه بازار و تقویت برند فکر کرد؟
پاسخ به شما و میزان تسلط شما بر موضوع برمی‌گردد.
اگر در کارتان به روزمرگی و انجام کار با حداقل چالش اعتقاد دارید و اندوخته درخور اعتنا هم دارید، کمی از حجم فعالیت و گستردگی کارتان بکاهید؛ نیمه فعال و مترصد شکار موقعیت بمانید. کم کار کنید و مطمئن، تا ببینید آینده چه می‌شود.
اگر کارتان را فعالیتی شخصی برای صرفاً گذران زندگی خود نمی‌دانید، بنا دارید از تجربه، دانش، سرمایه، ارتباطات و توانایی‌های خود برای خودتان و مردم عزیز ایران و همه انسان‌ها استفاده کنید، شروع کنید؛ هم به تجارت خارجی و توسعه بازار داخلی و هم تولید.
امروز می‌توان به تولید، به‌رغم آنکه ما در صنایع بالا دستی مثل فولاد و پتروشیمی ضعف و نقص داریم، فکر کرد. تصمیمات جسورانه گرفت و با انتخاب راه میان‌بر خیلی کارها کرد. بی‌گدار هم نیست؛ گرچه ممکن است شرایط سیاست خارجی کشور تغییرات سریعی نیز بکند و برخی مسئولان کوتاه بین باز هم واردات را بر تولید مقدم دارند. اقتصاد نفتی است. ما نفت داریم و بعضی‌ها حتی در آن بالاها، نفت را جای فکر و کار و خودباوری و خلاقیت نشانده‌اند!
اما آن‌ها که کسب‌وکارهای کوچک‌تر دارند و توزیع کننده جزء به حساب می‌آیند، در سختی قرار دارند و جز صبر و قناعت فعلاً کاری نمی‌توانند بکنند. زندگی برقرار است و جنبه‌های گونه‌گون دارد و همین افراد هم می‌توانند با کار بیشتر و آموختن مهارت‌ها و دانش‌های جدید تا حدی زندگی را شیرین‌تر کنند. تردید نکنید، همیشه راهی هست.
این نوشته به‌دست مسئولین نمی‌رسد اگر هم برسد، بعید است بخوانند. اما مانع از این نیست که حرفمان را بزنیم. شاید کسی دید و خواند و توجه کرد.
مردم این در بعد سیاسی میراث‌دار قرن‌ها استبداد و استعمار هستند اما هرگز فرهنگ ایشان نمرده است. فرهنگی که تولید داشته و خود را بازتولید می‌کند، افت و خیز فراوان داشته که بیشتر آن حاصل همان استبداد و استعمار بوده است. خائن‌ها و احمق‌ها بیشترین ضربه را زده‌اند اما خداوند ـ بزرگ‌تر از هرچه درپندار آید ـ به ما همواره روی خوش داشته و راهمان را باز کرده و آینده درخشان خواهد بود؛ نه برای ما فقط که برای همه مردم جهان. موضوع این است که ما قرار است چه کنیم؟ من عوام و شمای خاص و همه خواص!
من عامی بدون اطلاع از نیم‌کاسه‌های زیر کاسه، چند دهه در این مرحله زنده (دنیا) خواهم بود. فرصتی دارم خودم را بسازم و ساختن برای ما آدمیان به معنای خواستن و تلاش است. از همین رو مفهومی است غیر مقید به نتیجه، شما نیز همین وضعیت را دارید پس دل به سراب‌ها و آرزوهای مبهم و نامیمون نبندید. درست انتخاب کنید لطفا…!

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد