رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=8904

زبان مشترک، اعتـماد، اقدامات سازنده

در روزهای آغازین اردیبهشت ۱۳۹۸ در معاونت امور صنایع وزارت صمت جلسه ای برای بررسی روند تامین قطعات یدکی خودرو و مشکلات آن در شرایط کنونی برگزار شد. در این جلسه معاونت امور صنایع و برخی مدیران ارشد مربوطه به همراه نمایندگان تشکل های تخصصی و صنفی مرتبط با قطعات خودرو حضور داشتند. برگزاری این جلسه به خودی خود، نشانی از رویکرد تعاملی وزارت صمت برای اجرای قانون بهبود مستمر کسب و کارها مصوب مجلس شورای اسلامی دارد و مصوبات جلسه نوید شروع روندی براساس فهم مشترک و همچنین اعتماد برای انجام اقدامات واقع بینانه و سازنده می دهد.
در یکی از مصوبات جلسه از انجمن های تخصصی حاضر در جلسه و اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات خواسته شده فهرستی از مشکلات ثبت سفارش، تأمین ارز و ترخیص کالاهای وارداتی با ذکر مصادیق به تفکیک ارائه شود و راهکارهای مدنظر پیشنهاد گردد.
همچنین خواسته شده با برگزاری جلسات مشترک گزارشی از ظرفیت تولید و کمبودها در بازار تهیه شود. در مصوبه دیگری اتحادیه مسئولیت یافته تا به معاونت بازرگانی داخلی برای تهیه فهرستی از بازرگانان دارای صلاحیت و اهلیت کمک کند. در همین راستا به منظور تسریع در حل مشکلات در تامین قطعات و لوازم یدکی و جلوگیری از بروز هرگونه بحران در این حوزه از اتحادیه و انجمن های تخصصی خواسته شده موارد را در اسرع وقت به معاونت امور صنایع یا دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه اعلام کنند.
ناگفته پیداست مسئولین امر به این نکته واقف شده اند که طرح مشکلات و بیان تنگاها با مردم و نمایندگان ایشان که همان تشکلهای بخش خصوصی هستند همیشه می تواند راهگشا باشد و البته روشن است که نمایندگان اتحادیه نیز در جلسات مذکور بخوبی تسلط خود بر بازار را اثبات کرده اند. امیداست این تعاملات، مستدام و بهبود مستمر یابد و ارتباط و همکاری دولت و بخش خصوصی در همه ی برهه های زمانی و همه موضوعات تسری و گسترش یابد.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد