رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=8999

بهترین گزینه، تعادل

نه فقط به عنوان یک فعال اقتصادی که به عنوان یک شهروند هم عرض می کنم: قوام جامعه به تعادل و همه جانبه نگری است. جامعه توامان به تولید داخلی و واردات خارجی نیازمند است برای بقای همان تولید داخلی هم که شده باید واردات وجود داشته باشد. این سخن ظرافت دارد و باید موشکافانه با آن برخورد کرد. یک جانبه نگری یعنی خروج از تعادل و رسیدن به افراط وتفریط که بنیان های جامعه را دچار اخلال سپس تضعیف و نهایتاً نابودی می کند.
ما مدت هاست با مشکلات روزانه مواجه می شویم و مدتی انرژی صرف می کنیم تا مشکل برطرف می شود. بیشتر منتظر هستیم. روال ها نباید مرتباً تغییر کند. بلکه باید طبق قانون، بهبود مستمر فضای کسب وکار را دنبال کنیم.
حالا که شرایط خارجی سخت شده است و ما (شاید باید بگویم خوشبختانه) مجبوریم روی پای خودمان بایستیم بهتر است یادبگیریم و درست عمل کنیم. جای پیشرفت هست. همه چیز شدنی است اما شرط اولش این است که تنبل نباشیم ما خیلی راحت طلب هستیم.

زیاده خواهی هم می کنیم. تولیدکننده نباید جای توزیع کننده را هم بگیرد. فروش یک کاراست و تولید یک کار دیگر، هرکدام باید به سهم خودشان کارکنند و منفعت ببرند.این تعامل می تواند به بقای هردو کمک کند. وقتی من تولیدکننده رقیبی ندارم و خطری هم احساس نمی کنم. رغبتی هم به رفع نقص، ارتقاء کیفیت و نوآوری نخواهم داشت. خوب نهایتاً مصرف کننده متضرر می شود و دنبال جایگزین می گردد این جاست که زیرپله ای ها وارد می شوند وبا عناوین جعلی بازار را خراب تر می کنند. قاچاق هم به صرفه می شود. پس می بینیم کمکی هم به تولید نشد.

تولیدکننده باید شخصیت و نشان کالایش را مثل ناموس خود بداند از آن دفاع کند و پایش بایستد البته نه فقط با بخش نامه و حمایت دولتی و محدود کردن دیگران و احیاناً استفاده از رانت، بلکه با خلاقیت، وجدان کاری و عملکرد حرفه ای، ما الان سراغ تولید کننده ایرانی رفته ایم و می خواهیم تا جایی که امکان دارد کالای ایرانی را جایگزین جنس خارجی کنیم. اما بوضوح می بینیم انگار آن بلوغ لازم در بعضی از تولیدکنندگان وجود ندارد تا الان به آن نرسیده اند. پیش شرط هر معامله ای تعهد به توافقات است. پایبندی به زمان بندی است. حفظ کیفیت در تک تک کالاها است اگر برگشتی آمد تولیدکننده به خودش بگوید این ننگ است من نباید برگشتی داشته باشم . ما درک می کنیم که تولید در کشور حرکت در جاده پر از سنگلاخ است اما این بهانه ما نشود؛تا بتوانیم جهش داشته باشیم.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد