رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=9034

متعادل کردن بازار خودرو در آستانه عید فطر

حسین مدرس‌خیابانی ( سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت ) در حاشیه جلسه هیات دولت با بیان اینکه واقعی کردن تقاضا و عدالت در توزیع خودرو یکی از وجوه برنامه‌ها و شعارهای وزارت صمت برای پشت‌سر گذاشتن شرایط فعلی است گفت : با مدیریت بازار خودرو تا قبل از رسیدن به عید فطر حتما بازار بهتری در بخش خودرو خواهیم داشت.

وی افزود : سه روش فروش فوق‌العاده، پیش فروش و مشارکت در تولید را برای حذف تقاضای کاذب در نظر گرفته شده است همچنین در سامانه ثبت‌نام، فروش و تحویل خودرو اصلاحاتی صورت خواهد گرفت که به متعادل کردن بازار و کاهش التهابات کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد : با برقراری عدالت توزیعی و واقعی کردن تقاضاها ، کاسبان بازار خودرو حذف خواهند شد  و اولویت با متقاضیانی است که ۱۸ سال تمام داشته باشند، پلاک جاری به نام خود نداشته باشند و در سه سال گذشته خودرو ، از شرکت‌های خودروساز تحویل نگرفته باشد. ضمناً نمایشگاه‌داران باید قیمت‌ها را در مکانی قابل رویت نصب کنند و هر معامله ای با کدرهگیری صورت خواهد گرفت. در صورتی که خودروهای صفر سه ماه از موعد تحویلشان بگذرد و به نمایندگی برای گارانتی اولیه مراجعه نکنند، گارانتی شان باطل می‌شود، چرا که این مساله به معنای احتکار خودرو محسوب شده و برابر قانون با آن برخورد خواهد شد.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد