رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=1714

تهران به ۱۰ هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اتوبوس های موجود در ناوگان اتوبوسرانی گفت: در حال حاضر ۶ هزار دستگاه اتوبوس در تهران موجود است که از این تعداد ۲ هزار دستگاه فرسوده می باشند و تنها تعداد ۴ هزار دستگاه اتوبوس در شهر فعالیت می کنند.

ابوالفضل قناعتی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با اشاره به این که تهران نیاز به ۱۰ هزار دستگاه اتوبوس دارد اظهار داشت: در حال حاضر ۷۰ درصد اتوبوس ها در بخش خصوصی و ۳۰ درصد در بخش دولتی و شهرداری فعالیت می کنند و عمدتا بیشترین وسیله ای که قابلیت ورود به مرکزیت شهر را دارا می باشد وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس ها ، تاکسی ها و مترو است.

وی در خصوص هزینه خرید اتوبوس ها افزود: قرار است ۸۲ درصد از هزینه خرید اتوبوس ها از طریق دولت و مابقی توسط شهرداری تامین شود و از تردد اتوبوس های فرسوده جلوگیری و اتوبوس های نو وارد ناوگان شود.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهرداری سالیانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ دستگاه اتوبوس وارد ناوگان می کند اما این تعداد کافی نیست همچنین هرساله میانگین بین ۵۰۰ تا هزار دستگاه اتوبوس از رده خارج می شود و عدم ورود اتوبوس ها با خروج آن ها باعث کسری در هر سال و عدم تعادل در ناوگان اتوبوسرانی خواهد شد و برای حل این موضوع باید به ازای از رده خارج کردن هر دستگاه یک اتوبوس جدید وارد ناوگان شود.

قناعتی در خصوص عمر مفید اتوبوس ها گفت: چند سالی است که دولت اتوبوس های جدیدی وارد ناوگان اتوبوسرانی تهران نکرده و این ناوگان دچار فرسودگی شده است چرا که عمر مفید اتوبوس ها بین ۷ تا ۱۰ سال است و بعد از آن نیاز به تعمیر دارند و در این راستا دولت نیز باید از ناوگان اتوبوسرانی حمایت کند.

وی در خصوص توسعه مترو تصریح کرد: بخشی از اعتبارات شهرداری برای توسعه در حوزه حمل و نقل مترو است که در برنامه ۵ ساله دوم در الویت قرار دارد این است که ۱۸۰ کیلومتر مترو توسعه یابد که هر یک کیلومتر آن هزار میلیارد تومان هزینه خواهد داشت.

 

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد