رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=2116

ریفرمیت پتروشیمی از چرخه مصرف بنزین به طور کامل حذف شده است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تاکنون گزارشی در زمینه ورود ریفرمیت پتروشیمی به چرخه مصرف بنزین در کشور نداشته‌ایم و از ٢ سال گذشته بنزین یورو ۴ در هشت کلانشهر عرضه شده که به تدریج در کشور گسترش پیدا می‌کند.

معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، در نشستی خبری به اجرای استاندارد یورو ۴ در تولید سوخت و ارتقای کیفیت بنزین در کشور اشاره کرد و گفت: هم اکنون استاندارد یورو ۴ در تولید سوخت در کشور اجرایی شده و سرب به طور کامل از بنزین تولید داخل و گوگرد نیز از گازوئیل حذف شده است.

ابتکار تصریح کرد: تاکنون ٣۵٠ هزار خودروی فرسوده از رده خارج شده که کمک بزرگی در کاهش آلایندگی و همچنین مصرف منابع داشته است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مورد اجرای استاندارد یورو ٣ برای نخستین بار برای موتوسیکلتها نیز عنوان کرد: این استاندارد در آینده نزدیک در کشور اجرایی می‌شود.

وی در خصوص پدیده گرد و غبارها نیز گفت: بخشی از این گرد و غبارها کانون بین‌المللی و بخشی دیگر منشا داخلی دارد، بنابراین برای مقابله با ریزگردها با منشا خارجی با توجه به شرایط حاکم بر منطقه امکان برنامه‌ریزی نیست، ولی از قبل تفاهمنامه و برنامه هایی در زمینه مقابله با این پدیده با کشور عراق داشتیم.

ابتکار در خصوص ریزگردها با منشا داخلی افزود: مطالعه کانونهای گرد و غبار داخل کشور در دست مطالعه است که اجرای طرحهایی در ارتباط با این پدیده بر عهده سازمان جنگلها و مراتع گذاشته شده و همچنین پیش‌بینی طوفانهای گرد و غبار به عهده هواشناسی است.

منبع:خبر خودرو

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد