رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=4009

اتفاقات موثر بر روند تولید خودرو

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت : اتفاقاتی که در ماههای اخیر در حوزه تقاضا خودرو رخ داد متاسفانه بازار خودرو داخل را با چالش مواجه کرد به طوری این جریان روند تولید خودرو در کشور را نیز متاثر نمود.

 

سید شریف حسینی با اشاره به اینکه حمایت از تولید ملی وظیفه هر ایرانی است ، تصریح کرد : با حمایت از تولید داخل ضمن اینکه در حوزه اشتغالزایی و ارزش افزوده کشور تقویت می شود بلکه این مساله موجب تقویت تولید کنندگان داخلی برای حضور در فضای رقابت با خودروسازان خارجی و و رود به بازار جهانی می نماید.

وی با بیان اینکه کیفیت جزء لاینفک در تولید هر محصولی محسوب می شود، اظهار داشت : امروز در دنیا کیفیت جزء لاینفک در تولید هر محصول جهت عرضه به مشتریان است چنانکه همواره در شرایط قیمتی مساوی دو گزینه کیفیت و خدمات پس از فروش از اهمیت بسیاری برخوردارند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با ابراز تاسف از نگاه به کیفیت در کشور تصریح کرد : متاسفانه در کشور نگاه به کیفیت کمرنگ شده است این در حالی است که با وجود حمایت از تولید داخل و افزایش تعرفه واردات خودرو باز هم شرکتها از فرصت و زمان ایجاد شده به خوبی استفاده نکردند و کیفیت تولیدات داخلی تغییری نیافت و همین امر موجب رفتار انفعالی مشتریان نسبت به کیفیت و قیمت خودروهای داخلی گردید.

حسینی افزود : عدم مدیریت صحیح وضعیت ایجاد شده توسط مسئولان و تقابل و برخورد عملی با مردم موجب شد تا حاشیه هایی برای بازار خودرو ایران بوجود آید.

وی در ادامه با رد هر نوع انفعالی از سوی مردم نسبت به کالاهای داخلی و مسئولین نسبت به مردم ، به موضوع بسته حمایتی دولت به منظور خروج رکود پرداخت و اظهار داشت : در بسته حمایتی که دولت ارائه نمود ، سوالی که مطرح است اینکه آیا اختصاص تسهیلات خرید به متقاضیان در قالب این بسته اولویت اول کشور بود ؟ آیا نمی توانست این وام ها در بخش های دیگر هزینه شود؟ آیا این کار باعث کاهش تورم شد و از رکود در بازار خودرو خارج شدیم ؟ مسلما پاسخ به این سوالات می تواند ما را به جواب مثبت برساند.

وی تصریح کرد : هر چند به نظر وام هایی که برای خرید خودرو پرداخت شد می توانست در بخش های دیگری مورد استفاده قرار گیرد اما با خرید خودرو و تولیدات خودروسازان نیز شاهد رونق اقتصادی و تولید مجدد شرکتها و به نوعی خروج رکود ایجاد شده در بازار خودرو خواهیم بود.

نماینده اهواز در خانه ملت در ادامه خاطر نشان کرد : در صورتی که تلفیقی از صنایع تولیدی کوچک و بزرگ و قطعه سازان از تسهیلات و بسته حمایتی دولت بهره می بردند قطعا این ترکیب به رونق اقتصادی کمک بیشتری می نمود.

شریف حسینی افزود : البته بسته حمایتی که دولت ارائه داد به نوعی شکستن سد عدم خرید خودرو بود که شاید در سیاست محقق شد اما باید توجه کرد که محدودیت های مالی باعث می شود که در زمینه های دیگر نتوانیم اعتبارات را منظور نموده و باید درست مدیریت شود.

وی در ادامه در خصوص ارائه تسهیلاتی به قطعه سازان و اختصاص بخشی از فروش خودروسازان به قطعه سازان اظهار داشت : هر چند در خصوص اختصاص وام ها و سود دریافتی آنها مباحث زیادی مطرح است و معتقدیم که باید شرایط تغییر کند چرا که با این شرایط قیمت خودرویی که مشتریان نسبت به آن اعتراض دارند با وام های ۲۵ میلیونی افزایش چشم گیری خواهد داشت و مردم باید این هزینه خرید آن را در اقساط زیادی بازگردانند اما چگونگی استفاده از این پول ها که چند در صد به قطعه ساز و خودروساز و خدمات دیگر باید منظور شود ، باید بیس کار خودروساز بحث قطعه سازی باشد .

وی گفت : البته واحدهای قطعه سازی دولتی نیست بلکه بخش خصوصی است از این رو باید برای تولید و سرمایه در گردش تولید قطعه نقدینگی کافی در اختیار داشته باشند تا نیاز خودروساز را تامین نماید البته در صورتی که پول قطعات باز گردانده نشود مسلما قیمت تمام شده قطعه ساز افزایش خواهد یافت و این شرایط در سرمایه در گردش و کاهش تولید و به نوعی با رکود در این بخش تاثیر خواهد گذاشت.

منبع: خبرخودرو

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد