رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=6188

خودرو های فرسوده بلای جان آسمان

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است که:

نوسازی خودروهای فرسوده مدت زیادی است که به چالش جدی در کشور تبدیل شده

و با وجود اینکه بر روی کاغذ راهکارهایی ارائه می شود اما عملا اتفاقی در این جریان صورت نمی گیرد. باید خروج خودروهای فرسوده به عنوان اولویت اول در کشور مورد توجه دولت و دستگاههای متولی قرار گیرد. تا این لحظه کمیته خودرو گزارشی از وضعیت بررسی جریان تولید و جایگزینی خودروهای فرسوده در حوزه سبک و سنگین به کمیسیون صنایع ارائه نکرده است.

به زودی کمیته خودرو، نتایج آخرین وضعیت نوسازی خودروهای سبک به خصوص سنگین و تجاری را به کمیسیون صنایع ارائه و نسبت به این مساله تصمیم گیری خواهد شد.

وی با ابراز تاسف از جریان نوسازی خودروها در کشور تصریح کرد : در چند سال اخیر متاسفانه حرکت قابل قبول و موثری در خروج خودروهای فرسوده به خصوص در حوزه سنگین که غالبا عمر مفید این خودروها به اتمام رسیده ، صورت نگرفته است.

وی تاکید کرد : کمیسیون صنایع و معادن همچنان منتظر ارائه نتایج بررسی کمیته خودرو است تا نسبت به موضوع تولید و نوسازی ناوگان خودروهای فرسوده در کشور تصمیمات موثری را اتخاذ و اعلام نماید.

وی با اشاره به ضرورت توجه به جریان نوسازی خودروهای فرسوده در شرایط فعلی به خصوص شرایط کنونی هوای کلان شهرها تاکید کرد : باید موضوع نوسازی خودروهای فرسوده به خصوص در حوزه سنگین و تجاری به جهت اثراتی که بر محیط زیست ، کاهش مصرف سوخت و ایمنی جاده ها دارد مورد اهتمام دولت و کلیه دستگاههای متولی قرار گیرد.

نماینده لنجان در مجلس دهم با اشاره به عدم همکاری دستگاهها در جریان خروج خودروهای فرسوده گفت : عدم هماهنگی و همکاری دستگاهها موجب تحمیل هزینه بر کشور و تهدیدی بر جان مردم در جاده ها شده است.

کوهکن با توجه به عدم اجرای وظایف و تعهدات قانونی از سوی برخی دستگاهها در موضوع نوسازی خودروها سبک و سنگین اظهار داشت : کمیسیون صنایع در کنار سایر کمیسیون ها پی گیری این مساله مهم بوده و به زودی به این جریان وارد خواهد شد اما مسلما ورود به این جریان نیازمند ابزار و سازو کار قانونی است.

 

 به نقل از خبر خودرو

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد