رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=6268

کمبود قطعات خودرو دیگر هیچ ارتباطی با تحریم‌ها ندارد

نعمت‌زاده گفت: سال آینده ما بازنشست می‌شویم ولی از خودروسازان می‌خواهم که مسایل روز صنعت خودرو را پیگیری کنند.

 

محمدرضا نعمت‌زاده در چهارمین همایش بین‌المللی خودرو ایران اظهار داشت: قرار است ما سال آینده بازنشسته شویم و کارهایمان را انجام داده‌ایم ولی شما خودروسازان کنفرانس‌هایی را برای حل مشکلات روز صنعت خودرو برگزار کنید.

 

وزیر صنعت با اشاره به سفر اخیر نخست‌وزیر سوئد به ایران گفت:‌ این مقام اروپایی قرار است از یک سایت خودرو در قزوین بازدید می‌کند و مشارکت ما با آنها آغاز خواهد شد.

 

وی با اشاره به ادامه مذاکرات با شرکت‌های خودروساز فرانسوی گفت: مشارکت با رنو مراحل نهایی را طی می‌کند و قرار است جلسه همفکری با آنها داشته باشیم تا این مشارکت قبل از عید به یک قرارداد نهایی منجر شود.‌ ضمنا با خودروسازان کره جنوبی نیز صحبت کردیم و آنها متعهد به سرمایه‌گذاری در ایران شدند. البته به صورت صریح به آنها اعلام کردیم که اگر بازار ایران را می‌خواهید باید بیایید اینجا سرمایه‌گذاری کنید که ظاهراً دارند سر عقل می‌آیند.

 

وزیر صنعت در ادامه با اشاره به تدوین برنامه ۱۰ ساله صنعت خودرو گفت: طبق این برنامه، تا سال ۱۴۰۴ به بیش از ۲۰۰ هزار گیربکس اتوماتیک برای خودروهای سبک نیاز داریم که کلنگ تولید آن زده شده است.

 

وی همچنین با بیان اینکه ۲۵ درصد نارضایتی مشتریان به دلیل کمبود قطعات در تعمیرگاه‌ها بوده است، گفت: خودروسازان دیگر بهانه تحریم‌ها را ندارند و دلیل این مشکل چیزی به جز انضباط مدیریت نیست.‌

 

نعمت‌زاده با تأکید بر اینکه این مشکل طی یک ماه قابل برطرف شدن است، گفت: خودروسازان می‌توانند نهایت شش ماهه این مشکل را برطرف کنند، کار خیلی پیچیده‌ای نیست.‌

 

وی همچنین با اشاره به تغییر استاندارد تولید خودرو در کشور به یورو ۴ از سال گذشته گفت: این استاندارد در سال آینده باید یورو ۵ باشد و بعد از آن به یورو ۶ تغییر پیدا کند.

 

نعمت‌زاده با اشاره به تولید ۷۳۰ هزار دستگاه خودرو در سال ۹۲ گفت: امسال یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید خواهد شد و رتبه صنعت خودروی ایران در جهان به ۱۶ می‌رسد،‌ این در حالی است که رتبه ما دو سال گذشته ۱۸ بود‌.

 

وی همچنین با اشاره به پرداخت ۱۱۰۰ میلیارد تومان حقوق گمرکی، عوارض شماره‌گذاری و… از سوی خودروسازان به دولت، گفت: خودروسازان ۴ هزار میلیارد تومان به بانک‌های کشور سود تسهیلات پرداخت می‌کنند که باید در جهت رفع این مشکل تلاش کنند.

 

وی خطاب به مدیرعامل ایران‌خودرو گفت: سهامتان را در بانک واگذار کنید چراکه پرداختن به اموری که ارتباطی به تولید ندارد، بدترین چیز برای صنعتگر است.‌

 

وزیر صنعت همچنین با تأکید بر لزوم تولید خودروهای کاملاً بدون عیب در کشور گفت: سال گذشته یک عده افراد مغرض کمپینی را برای تحریم خرید خودرو ایجاد کردند که ما این مسئله را پیگیری کردیم، خائنان این مسئله را پیدا کردیم و به رئیس‌جمهور گزارش دادیم که ایشان نیز به مقامات گزارش دادند.

 

وی افزود: خیلی‌ها نوشتند که نعمت‌زاده، رانت و… که به آنها گفتیم، چرا به آنهایی که خلاف می‌کردند این حرف‌ها را نگفتید؟

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد