رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=62

جاری در زمان …

همه ما به اقتضای روح بی نهایت جو و فطرت خداخواه به دنبال جاودانگی هستیم اما تقدیر حق تعالی عمری محدود در این دنیا برایمان معین کرده و زندگی جاوید را در آخرت قرار داده است. لیکن همین دنیای کوتاه باید آن آخرت بی انجام را بسازد. و فقط برخی از آدمیان می توانند در آینده نیز حضور مثبت داشته باشند. خوشبختانه شاهد هستیم برخی از همکاران در صنف لوازم یدکی در امور خیریه پیشقدم هستند. از آن جمله مدرسه ای است که اخیرا به همت ورثه مرحوم حاج عباس قمصری در ورامین و همچنین مدارس کوثر ۴۵ و کوثر ۴۶ که به همت ورثه مرحوم حاج سراج انصاری در روستای چهاربلاغ و روستای تخت از توابع سردرود همدان ساخته شده است. برای این دو مرحوم بزرگوار رحمت و مغفرت واسعه الهی و برای ورثه معزز که مصداق فرزندان صالح بوده و خودشان و عمل نیکویشان از مصادیق باقیات الصالحات است پاداش فراوان درخواست می کنیم.

افتتاح مدرسهUntitled1

جناب آقای ارزنده یکی از دامادهای مرحوم قمصری که از همکاران صنف هستند درباره ساخت این آموزشگاه می گوید: بنا به وصیت مرحوم قمصری که مدتی در منطقه پیشوای ورامین حضور داشتند و محرومیت منطقه را از نزدیک لمس کرده بودند مدرسه ای در محله اسفندآبادی ورامین در زمینی به وسعت ۲۰۰۰ متر مربع با زیر بنای ۱۸۴۷ متر دارای ۱۴ کلاس، ۹ اتاق اداری، آزمایشگاه، کتابخانه و نمازخانه ساخته شد. این مدرسه امسال پذیرای دانش آموزان مقطع ابتدایی بود. هیئت مدیره اتحادیه و گروه امداد صنف و جمعی از خیرین و همکاران صنف روز سه شنبه پانزدهم مهرماه، در این مدرسه حضور یافته و افتتاح رسمی آن را در کنار دانش آموزان جشن گرفتند. در این مراسم اعضای گروه امداد صنف، مسئولین آموزش و پرورش ورامین، امام جمعه موقت و فرمانداری این شهر نیز حضور داشتند.

جا دارد بار دیگر از فرزندان و خانواده مرحوم قمصری خصوصا آقایان ارزنده و رحیم زاده از دامادهای ایشان که از همکاران صنف نیز هستند تشکر کنیم. خداوند بزرگ روح مرحوم عباس قمصری را شاد و این صدقه جاریه را از او و فرزندانش بپذیرد.

افتتاح مدرسه

 

 

هیئت مدیره اتحادیه و گروه امداد صنف و جمعی از همکاران، هفدهم مهرماه سال جاری به استان همدان سفر کردند تا در افتتاح دو باب مدرسه در روستای چهاربلاغ و روستای تخت از توابع بخش سردرود همدان شرکت کنند.

Untitled1مدرسه

این دو روستا که در منطقه ای کوهستانی و سردسیر واقع شده اند و از محرومیت های زیادی رنج می برند. نبود امکانات لازم رنجش خاطر مهمانان را به همراه داشت اما شور و شوق اهالی و برق شادی چشمان کودکان و نوجوانان روستایی آنقدر لذت بخش بود که به گفته حاج عباس بیداری لحظه ای به فکر رفتم که از دنیا فقط همین انسانیت هاست که باقی می ماند. پرویز نصری یکی دیگر از اعضای گروه گفت سفر ما قبل از زمستان بود و هنوز برف و باران منطقه را فرا نگرفته بود اما معلوم است که زمستان ها راه های منطقه صعب العبور است. محسن احمدی دیگر شرکت کننده در این سفر، معنویت سفر را بالاترین وجه آن دانست. عزیز الله ایزدی یکی از اعضای گروه امداد صنف می گوید اگر خیرین به مناطق محروم بروند و از نزدیک با نیازها و مشکلات مردم روبرو شوند بی درنگ در حد امکاناتشان اقدامات لازم را انجام خواهند داد. شاهدش این است که در همین سفر آقایان محسن احمدی و مهندس آریا ساخت دو باب مدرسه دیگر را تقبل کردند.

در این مراسم برای بانی خیر مرحوم حاج سراج انصاری از درگاه پروردگار بزرگ مغفرت و برای ورثه محترم اجر وافر مسئلت شد.

 

 

گفتنی است در مراسم افتتاح این دو مدرسه آقای سلطانی نماینده رزن در مجلس شورای اسلامی، مسئولین آموزش و پرورش منطقه، معلمین ، دانش آموزان و اهالی نیز حضور داشتند. علی اکبر بخشی رئیس اتحادیه که به همراه جمعی از همکاران در این مراسم حضور داشت ضمن تقدیر از گروه امداد صنف و خیرین گرانقدر خصوصا ورثه مرحوم حاج سراج انصاری اظهار داشت یک لحظه شادی این کودکان معصوم و اهالی خونگرم منطقه برای ما کافی است و خاطره فراموش ناشدنی برایمان خواهد بود. وی همچنین در خصوص انجام سفرهای گروهی گفت: اتحادیه با برگزاری سفرهای گروهی به مناسب های مختلف از جمله بازدید از نمایشگاه ها، کارخانجات و همچنین سفرهای زیارتی یا سیاحتی می تواند به همبستگی اعضای صنف کمک کند و از نتایج ارزشمند این باهم بودن ها به نفع صنف استفاده کند.

 

یادآور می شود گروه امداد صنف تا کنون موفق به احداث ۴۶ مدرسه به نام کوثر شده است که هزینه های مربوطه را بانیان خیر تقبل می کنند. دو مدرسه اخیر (کوثر ۴۵ و کوثر ۴۶) با پیگیری مجدانه گروه امداد خصوصا همکار گرانقدرمان جناب حاج سید جلال دخانچی به سامان رسید. خداوند همگان را به انجام امور خیریه موفق بدارد.

Untitled

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد